איביי ישראל – לא באמת יש אתר כזה וגם לא בעברית

אם אתם מחפשים את איביי ישראל או איביי בעברית כדאי שתדעו כבר עכשיו, נכון להיום אין אתר שתומך ברכישת מוצרים בפלטפורמת המסחר הזו בעברית.

את הסקירה הזו כתבתי לראשונה באוגוסט 2013, מאז כתבתי על החידושים הקיימים בשנת 2017 והנה רגע לפני שנת 2020 אני מעדכנת שוב: ישנם אתרים עם זירת מסחר ממוקדמת ברחבי העולם כגון: אמריקה, אירופה ואסיה, אבל ישראל היא לא אחת מהן.

איביי ישראל

אז זהו, שאיביי ישראל הוא אתר שבעצם מרכז מספר מדריכים לשימוש עבור קונים ומוכרים שהם בעברית, וזה הכל. אם תרצו לרכוש מוצר כלשהו, תוכלו לחפש אותו בעברית, אבל הוא יוביל אתכם לאתר הרשמי של איביי בו כל המידע הוא באנגלית.

למרות שישנם כל מיני אתרים בעברית אשר טוענים שהם נותנים שירות בעברית לרכישה באיביי, כדאי לדעת שהם למעשה לא נותנים את הרשימות המלאות של מליוני המוצרים הנמכרים באתר הרשמי, ומתרגמים רק באופן חלקי את פרטי המוצרים.

לכן חשוב להבין שנכון להיום, אין גירסה רשמית של איביי בעברית! לכן עדיף לגלוש ולרכוש רק באתרים הרשמיים של איביי (כגון איביי ארה"ב ואיביי בריטניה).

קצת היסטוריה על איביי בעברית

כיום, איביי נותנת שירות דרך התאמות קלות בשפות שונות למדינות ייעודיות. בעבר היה קיים סוג של אתר ישראלי לאיביי אשר מציג רק את המוצרים שניתן לייבא מחו"ל לישראל. כלומר, כל חיפוש שבוצע בממשק של ebay israel, הציג מוצרים שהמוכרים שלהם מאפשרים משלוח לישראל.

למעשה הזירה ממנה היו נשאבים הנתונים, היא איביי העולמית. ישנן עשרות מדינות בהן קיימת זירת איביי ארצית מקומית, אלו הן זירות שבהן קיימת הפלטפורמה והאפשרויות המלאות כמו באיביי העולמית (ניתן כמובן גם לקנות ולמכור באופן מלא) אך היא מתנהלת במדינה ספציפית בה רוב המוכרים והקונים הם תושבי המדינה, לדוגמא: גרמניה. מדובר במדינה ענקית וזירת המסחר שלה כמו גם האתר, כולו בשפה הגרמנית.

מגבלות בממשק העברי של איביי ישראל

  1. לא ניתן למכור דרך ממשק איביי בעברית, רק לקנות
  2. לעתים קיימים מוצר שלא צויין שהוא נשלח לישראל, אך לאחר בירור עם המוכר, נמצא כי הוא אכן שולח את המוצר לארץ
  3. בממשק העברי של איביי ישראל, המוצרים שלא צויינו מפורשות שהם נשלחים לישראל, פשוט לא יופיעו בדף התוצאות!
  4. תרגום העברית מאנגלית איננו מדוייק (לפחות נכון להיום)

קיימות עוד בעיות רבות בממשק הישראלי של איביי, לכן אם ברצונכם לבצע קנייה ללא מגבלות ולצפות באפשרויות ובתנאים המלאים שאיביי מציעה, עדיף לגלוש, לקנות ולמכור, רק באתר איביי הרשמי.

מדוע אין זירה ישראלית מקומית באיביי?

נשאלת השאלה, מדוע לא קיימת זירת איביי ישראל? אנסה לענות תשובה ממספר נקודות מבט:

1. המחירים בחו"ל יותר נמוכים. ניתן למצוא מוצרים שמיוצרים בסין בדולר וחצי, אשר בארץ יימכרו ב- 50 שקלים. יותר משתלם לקנות מוצרים קטנים בחו"ל

2. היצע. באיביי העולמית ניתן למצוא מליוני פריטים מכל העולם ומכל הסוגים. בארץ כמות הפריטים שיכולה להיות מוצעת, יהיה נמוך משמעותית ולא בהכרח מגוון

3. עניין תרבותי. חלק גדול מהסחר באיביי העולמית, מבוסס על תקשורת ואמון בין הקונה למוכר. רבים מאמינים כי הקהל הישראלי עדיין לא מוכן לבצע עסקאות מקוונות, או לפדבק את המוכר בצורה המתאימה

4. קיימים לא מעט אתרי יד שניה בישראל ולא בטוח שיש מקום למתווך קניה ומכירה נוסף

5. תחזוקה גבוהה – זירת מסחר כמו איביי דורשת משאבים רבים, טכניים, תפעוליים ואנושיים. גודל המסחר הפוטנציאלי בישראל, כנראה לא מצדיק את ההשקעה

האם בעתיד הקרוב תהיה איביי ישראל ebay Israel?

סביר להניח שלא. כמות התושבים במדינת ישראל קטנה מידי כדי להצדיק הטמעה של פלטפורמת סחר כמו איביי. לדוגמא, באיביי גרמניה ואיביי בריטניה, קיימים בסביבות ה-50 מליון רשומים. יחד עם זאת, ישנה סבירות, שאיביי תרכוש אתר ישראלי דומה בקונספט שלו, ותמתג אותו מחדש בתור איביי ישראל.

זירת פיתוח של איביי חיה ונושמת דוקא בישראל!

אמנם לא נראה כי בעתיד הקרוב יהיה לנו מרכז מסחר אלקטרוני של איביי בדומה למדינות אחרות, אך דוקא אחד ממרכזי הפיתוח של הענקית העולמית נמצא בישראל. כך שאם בכל זאת אתם רוצים להיות שם, לעבוד באיביי תמיד נשמע שווה יותר.

קישורים למדריכים רלוונטים נוספים

איך קונים באיביי
מה זה איביי
איביי – מונחים שצריך להכיר

אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפרסם אותן במערכת הפורומים שלנו ולקבל את ההמלצות והסיוע שלנו.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?