אחסון אתרים בוורדפרס – המקום הנכון לשים בו את האתר שלך

במדריך הזה אמליץ לכם היכן לאחסן את אתר הוורדפרס שלכם ולמה לאחסן דוקא שם. אני פותחת בהבהרה: ההמלצות על חברות אחסון אתרים בוורדפרס שאפרט עליהן כאן, הן מתוך ניסיון אישי שלי לאחר למעלה מ-10 שנים בהן התנסיתי באחסון אתרים בחברות שונות.

מה צריך לדעת לפני שמאחסנים אתר וורדפרס

איך מתפעלים את האתר

כיום חברות אחסון האתרים מספקות שירותים אוטומטיים וממשקים פשוטים למדיי שמפעילים את אתר הוורדפרס שלכם. זה אומר שתוך דקות יש לכם אתר באוויר שאתם יכולים להתחיל לערוך אותו.

עלות אחסון אתר וורדפרס

אתם בד"כ משלמים לחברת האחסון סכום חודשי קבוע שמתחיל מ-כמה עשרות שקלים – צפונה. אלו הגורמים שמשפיעים על עלות אתר הוורדפרס שלכם:

1. נפח תעבורה חודשי – כמות הגולשים שמגיעה לאתר שלכם בכל חודש ומבצעת באתר פעולות (צפייה, הורדה של מדיה וכד'). יותר גולשים = עלות גבוהה יותר

2. נפח אחסון – גודל הקבצים באתר והכמות שלהם בשרת האחסון. נפח גדול יותר = עלות גבוהה יותר

3. סוגי אחסון – יש מספר סוגי שרתים בהם אתם יכולים לאחסן את האתר שלכם:

  • אחסון שיתופי – הוא השרת הזול והפופולרי ביותר. הוא ריבוי אתרים שנמצאים על אותו השרת ומתחלקים במשאבים שלו. אחסון שיתופי מתאים בדרך כלל לאתרים קטנים: אתרי תדמית, בלוגים וכד' שאינם עמוסים במדיה, תוספים ופונקציונאליות מורכבת.
    עלות שרת שיתופי היא באזור כמה עשרות שקלים בחודש.
  • שרת וירטואלי VPS – על שרת וירטואלי יכולים להיות כמה אתרים, אבל לכל אתר יש מחיצה נפרדת שמוקדשת לו בלבד ואין חלוקה משותפת במשאבים של כל אתר. שרת VPS מתאים לאתרים עם נפח תעבורה גדול או לאתרים שבהם יש פעילות שמצריכה משאבים רציניים יותר מהשרת. לדוגמא: הורדת\העלאת קבצים, עיבוד פעילות של גולשים באתר ועוד. 
    עלות שרת VPS היא באזור כמה מאות שקלים בודדים עד 1000 ש"ח לחודש.
  • שרת ייעודי – מקום אחסון שמיועד לאתר שלך בלבד. כל המשאבים מוקצים לו בלבד. זה השרת היקר ביותר – אלפי שקלים לחודש. לרוב אתר זה יתאים לחברה עם אתרים ענקיים ואנשי IT מיומנים שיודעים לתפעל שרת בעצמם.

3 חברות אחסון מומלצות לוורדפרס

בחרתי לקצר לכם את כאב הראש ולא לעבור על כל רשימת נותני השירות של אחסון אתרים בארץ ופשוט לתת לכם לבחור מתוך שלוש החברות הכי טובות שיצא לי לאחסן אתרים אצלן. בסוף תוכלו לראות גם טבלת השוואה עם סיכום המלצה 🙂

מקום 1: Upress

במקום הראשון אצלי, היא חברת יופרס שמספקת שירותי אחסון אתרים למגוון סוגי עסקים וגם לאנשים פרטיים. המחיר שלהם הוא לא הכי זול, אבל ממשק ניהול האתר שלהם הוא הכי נוח, נגיש גם למשתמש הלא טכני, שרתים מהירים, אבטחה ברמה גבוהה, תוספי פרימיום בחינם, אבל הכי חשוב בעיניי, זה השירות המהיר והמצויין שהם נותנים.

אם אתם רוצים לשים את האתר שלכם במקום בטוח, יציב ובראש שקט, Upress צריכה להיות הבחירה שלכם.

מקום 2: Jetserver

עוד חברה וותיקה ומומלצת היא Jetserver. בג'טסרבר יש צוות תמיכה מאוד מקצועי, שיודע לעלות ולפתור תקלות טכניות פשוטות ומורכבות. אבטחת האתרים נמצאת בעדיפות עליונה, שרתים יציבים והמחיר לאחסון אתרים הוא אטרקטיבי. 

לג'טסרבר אין את הממשק הנגיש והנוח שיש ליופרס, וצריך מעט ידע טכני כדי לתפעל את ממשק הניהול המסורתי שלו (Cpanel).

מקום 3: SPD

גם SPD היא חברה מאוד וותיקה בשוק אחסון האתרים והיא מציעה חבילות ייעודיות לאחסון אתרי וורדפרס על שרתים מהירים. ב- SPD תקבלו הכי הרבה נתוני בסיס בתוך החבילה שלכם (נפח תעבורה ללא הגבלה, נפח אחסון ענק ופיצ'רים מתקדמים נוספים ללא עלות נוספת).

גם מחיר החבילה ב- spd הוא אטרקטיבי  – בעיקר אם מדובר באחסון על שרת שיתופי, אבל מצד שני תפעול ממש הניהול הוא מסורבל ומיושן, והתחושה היא ש- SPD קצת נשארו מאחור בנוגע לציפיות מחברת אחסון אתרים בתקופה הנוכחית.

השוואה חברות אחסון אתרים

שימו לב, לכל חברות האחסון יש מגוון חבילות המתאימות לכמות משתנה של אתרים ו\או סוגי עסקים. בטבלה הבאה אני משווה את החבילה הבסיסית ביותר המוצעת בכל חברה. כמובן שאתם מוזמנים להיכנס לאתר של כל חברה ולעבור על הפירוט המלא של כל החבילות.

Upress

Jetserver

SPD

מספר אתרים

1

1

1

מחיר חודשי

52 ש"ח + מע"מ

55 ש"ח + מע"מ

34 ש"ח + מע"מ

סוג שרת

שיתופי

שיתופי

שיתופי

נפח תעבורה חודשי

50GB

ללא הגבלה

ללא הגבלה

נפח אחסון

1GB

2GB

ללא הגבלה

ממשק ניהול אתר

ידידותי למשתמש

מסורבל ומיושן

מסורבל ומיושן

שירות ותמיכה טכנית

רמה גבוהה

רמה טובה

רמה טובה

תקופת ניסיון ללא עלות

30 ימים

לא קיימת

לא קיימת

שורה תחתונה:

בשקלול הכולל, יופרס נותנת לדעתי את התמורה הטובה ביותר עבור אחסון אתרים. התמיכה מצויינת, ממשק הניהול של אתר הוורדפרס הוא נוח ומתאים גם למשתמשים לא טכניים, והאפשרויות והתוספים שהיא מציעה בחינם ללקוחות, זה בונוס רציני. גם מבחינת מהירות טעינת אתרים ואבטחה יופרס עומדת בחזית ומציגה תוצאות יפות באתרים המאוחסנים על שרתי החברה.

יש לכם שאלות? תהיות? עדיין לא בטוחים מה לבחור? כתבו לנו בפורום ונשמח לעזור 🙂

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?