מה ההבדל בין גיבוי בענן ואחסון בענן?

ההבדל בין גיבוי ואחסון בענן
ההבדל בין גיבוי ואחסון בענן

המונח קבצים בענן הוא כבר מוכר וידוע לרובנו, אבל עדיין לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני המושגים: גיבוי בענן ואחסון בענן ולא בטוחים מה בדיוק התפקיד או השימוש של כל אחד מהם שכן הם שונים במשמעותם. במדריך הזה אסביר ואציג את ההבדלים.

מה זה אחסון בענן?

אחסון בענן זוהי דרך קלה וידידותית לשתף קבצים עם משתמשים אחרים. תוכנות פופולריות לאחסון בענן הן: דרופבוקס, גוגל דרייב, סקיידרייב של מייקרוסופט וענן של אפל. המטרה המרכזית של אחסון קבצים היא לאפשר גישה לקבצים שלכם מרחוק מכל מכשיר המחובר לרשת האינטרנט באמצעות שם משתמש וסיסמא בלבד.

יחד עם זאת, אחסון בענן אינו מבטיח לכם אבטחה, גיבוי של הקבצים, ניטור אחר הגיבויים וגם לא תמיכה. זאת אומרת שאם השרת "נפל" מסיבה כלשהי בחוות השרתים שבו הוא יושב, ייתכן ותאבדו את הקבצים שלכם לנצח.

רוב נותני השירות של אחסון קבצים בענן נותנים ללקוחות ממשק משתמש אינטרנטי וגם אפשרות להתקנת תוכנה קטנה על המכשיר שלכם, דרכו אתם יכולים להעלות קבצים בקלות. מסיבה זו הקבצים יכולים להיות מוצפנים רק מהצד של השרת, כלומר, מהצד של החברה שנותנת את השירות (דרופבוקס למשל) ולא מהצד שלכם (המחשב האישי למשל), כך שהתהליך של העברת המידע הוא להיות פחות מאובטח.

נותני השירות של אחסון בענן לא מציעים תהליכים אוטומטיים של העלאה וסינכרון קבצים בין המחשב שלכם לבין השרת, את הקבצים אתם צריכים לשים באופן ידני בתיקייה משותפת על מנת שיסתנכרנו. בנוסף, ניתן לאחסן בשירות כזה רק קבצים ותיקיות, אי אפשר לאחסן מידע של תוכנות או אפליקציות.

אחסון בענן זו דרך נפלאה לשתף מסמכים, אבל זה לא השירות איתו תרצו לעבוד כאשר תרצו לגבות מידע חשוב – בין אם מדובר במידע אישי או במידע של עסקי (אם אתם בעלי עסק).

מה זה גיבוי בענן?

גיבוי בענן זה יישום מבוסס ענן שמאפשר לכם לגבות באופן אוטומטי את כל המידע הדיגיטלי שיושב על המחשבים שלכם ולאחסן אותם במקום שמור ומאובטח בעת צרה. במילים פשוטות: גיבוי בענן זה כמו ביטוח של המידע שלכם.

גיבוי ענן הוא בד"כ אפליקציה קטנה המותקנת על המחשבים באופן מקומי ורצה ברקע באופן אוטומטי ובתזמון קבוע. האפליקציה אוספת, דוחסת, מצפינה ומעבירה מידע לשרתים של נותן השירות. כדי להפחית את את רוחב הפס הדרוש להעברת קבצים, נותן השירות מספק תוספות של גיבויים לאחר הגיבוי הראשון המלא.

שכבת המידע הראשית נמצאת במיקום המקורי שלה ושכבת המידע השניה מאוחסנת בבטחה בענן לשימוש בעת הצורך (כאשר נדרש שחזור מידע). הפיתרון של גיבוי מאפשר לאחסן מידע המסודר לפי גירסאות למשך כמה זמן שיירצה הלקוח ולפי תנאי ההסכם שלו עם ספק השירות.

ספקים מקצועיים של שירותי גיבוי בענן מספקים גם פלאגינים מיוחדים שאיתם אפשר לגבות אפליקציות צד שלישי (כגון: אאוטלוק, SQL וכד'). בנוסף ספקי השירות נותנים דיווח ברור על סטטוס השלמת הגיבויים, מה שמסייע ללקוח לוודא שהקבצים שלו שמורים בבטחה.

השוואת מאפיינים: גיבוי בענן מול אחסון בענן

גיבוי בענן

מטרה מרכזית לגבות קבצים מהמחשב שלך ולאחסן אותם בבטחה ליום בו תזדקק לשחזור המידע

דיווח ברור בעזרת דוחות על סטטוס הגיבויים שלך על מנת לוודא בכל עת שהמידע שמור

גיבוי בענן הוא ביטוח להמשכיותו של העסק

תוכנת קליינט מקומית דואגת להצפין את הקבצים שלך ולהעלות אותם לשרת באופן אוטומטי

שכבת מידע משנית שמורה בבטחה בענן ומוכנה לשחזור בכל עת. שכבת מידע ראשית פעילה במיקום המקורי שלה

תהליך הגיבוי הוא אוטומטי כאשר הקבצים יכולים לשבת במיקום המקורי

אפשר לגבות את כל הקבצים כולל קבצים נסתרים או נעולים. אפשר לגבות יישומים ומידע מתוכנות חיצוניות

יכולת לתקן קבצים שנפגמו על ידי שחזור גירסאות קודמות. שמירת מידע למשך כל זמן שדרוש ללקוח

אחסון בענן

מטרה מרכזית לאחסן קבצים אונליין כדי שיהיו נגישים לעבודה מכל מכל

אין סטטוס דיווח המראה אם כל הקבצים שמורים במיקום מרוחק

אחסון בענן דומה במשמעותו לענן מבוסס כונן USB

לרוב יש ממשק וובי להעלאת קבצים, לכן הם יעברו הצפנה רק בצד שרת והמעבר יהיה פחות מאובטח

שכבת מידע ראשית עוברת עריכה באופן פעיל (בזמן אמת) ויש בה שימוש של העברת קבצים מהענן ואל הענן

צריך לשייך קבצים באופן ידני או לשים אותם בתקיה משותפת כדי שיסתנכרנו

אפשר לאחסן רק קבצים ותיקיות (לא ניתן לאחסן מידע אפליקטיבי ולא תוכנות או פלאגינים או כל יישום מערכת אחר)

קבצים מסונכרנים לכל המכשירים, לכן לרוב רק קבצים שנמצאים בשימוש יופיעו באחסון אונליין

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?