כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות וירטואלית לעסק

חנות וירטואלית באינטרנט

מה זו חנות וירטואלית?

נתחיל בהגדרה הפשוטה, חנות וירטואלית היא שיווק ומכירת מוצרים ללקוחות דרך אתר אינטרנט. את המוצרים ניתן לקבל באמצעות שליח עד הבית, סניף דואר או איסוף עצמי. כיום, לא מעט עסקים שיש ברשותם חנות פיזית, מחזיקים גם חנות וירטואלית בנוסף. 

מי צריך חנות וירטואלית?

  1. בעלי עסקים שרוצים “להיראות” במקום בו יש לקוחות פוטנציאלים (רחבי האינטרנט)
  2. בעלי עסקים שרוצים להרחיב ולחזק את הנוכחות שלהם באינטרנט וברשתות החברתיות
  3. בעלי עסקים שרוצים לחסוך בעלויות של החזקת חנות. זכרו שגם היום בעידן המסחר האלקטרוני, עדיין הקמה של חנות פיזית עולה הרבה יותר מאשר בניית חנות וירטואלית.
    חנות פיזית לרוב דורשת השקעה רבה בעיצוב, שיפוץ, רכישת מלאי ועוד). באופן כללי הפעלה של חנות באינטרנט עולה פחות שכן דמי השכירות בה נמוכים יותר, העסקת עובדים נדרשת פחות, ושירות הלקוחות יכול להיות גם אוטומטי 
  4. בעלי עסקים עם זמן מוגבל אשר מעוניינים שעסקאות יתבצעו באופן אוטומטי בכל שעות היום ללא נוכחות פיזית של עובד במקום

מה ההבדל בין אתר רגיל לחנות וירטואלית?

אתר “רגיל” הוא בדרך כלל אתר שמכיל מידע לגבי נושא מסויים (כמו למשל: בלוג) או אתר תדמית שמתאר מוצרים או שירותים של עסק מסויים שאינם מוצעים למכירה באופן ישיר (בד”כ מוצרים יקרים או שמתאימים לתעשיות או חברות). 

חנות וירטואלית יותר ממוקדמת במכירה ישירה של מוצרים ללקוח הפרטי באמצעות רכישה מאובטחת ומשלוחים. כלומר, פוטרת את הלקוח מלהגיע פיזית לבית העסק.

הבדלים בין חנות וירטואלית לחנות פיזית

כמה עולה חנות וירטואלית?

לפני שתסיקו שאפשר להפעיל חנות בכמה מאות שקלים בהשקעה חד פעמית, כדאי לדעת שלהחזיק חנות וירטואלית באיכות גבוהה דורשת השקעה כספית קבועה והיא מורכבת ממספר חלקים:

  • שימוש במערכת איתה נבנתה החנות שלכם (אתר וורדפרס\ווקומרס, מערכת וירטואלית בתשלום חודשי, אתר מכירות שהקמתם מאפס וכד’). הקמה של אתר יכולה להגיע לעלויות שמתחילות מכמה אלפי שקלים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים. תלוי כמובן בגודל החנות, במורכבות שלה, על איזה פלטפורמה בחרתם לבנות אותה ובתוספים השונים שיש לה להציע
 
  • שיווק דיגיטלי. כיום לא מספיק רק להחזיק חנות וירטואלית. צריך גם לדאוג כל הזמן שלקוחות פוטנציאלים יגיעו אליה. שיווק דיגיטלי זוהי הדרך בה מפרסמים את החנות שלכם ברשת. שיווק דיגיטלי לעסק קטן\בינוני מתחיל היום מכמה אלפי שקלים – צפונה! באופן טבעי, ככל שתרצו להגדיל את הנוכחות של העסק באינטרנט, כך גם תצטרכו להשקיע יותר כסף
 
  • תחזוקת חנות שוטפת: הוספה\הסרה\עדכון של מוצרים, יצירת מידע ותוכן סביב המוצרים, שירות לקוחות, תמיכה טכנית, לוגיסטיקה ועוד, הם חלקים בלתי נפרדים מתפעול של חנות וירטואלית ודורשים עובדים או שימוש בשירותים אוטומטיים שעולים כסף.

    בנוסף, טיפול בתקלות טכניות באתר דורשות בעל מקצוע (לרוב מתכנת) ונראות האתר תלויה במעצב. שכירת אנשי מקצוע מיומנים לשיפור ביצועים ונראות האתר דורשת השקעה כספית

השארת תגובה