גוגל דרייב, המדריך המקיף והמעודכן ביותר ברשת

גוגל דרייב הוא שירות אינטרנט מאובטח בו אפשר לאחסן קבצים, לעבוד עם משתמשים נוספים על אותם קבצים בו זמנית ולגשת למידע שלכם מכל מקום ומכל מכשיר המחובר לאינטרנט
גוגל דרייב, המדריך המקיף והמעודכן ביותר ברשת לגולשים
מדריך גוגל דרייב

מה זה גוגל דרייב?

את המדריך שמייד תקראו יצרתי כדי לעזור למשתמשים מתחילים ומתקדמים להבין איך לעבוד עם גוגל דרייב.

במדריך אני סוקרת באופן מקיף למה כדאי לעבוד עם שירות אחסון הקבצים של הדרייב, מדגישה למי מתאים וכדאי להשתמש במערכת, ומדגימה איך נרשמים ומתחילים לעבוד עם השירות תוך מספר דקות ובחינם.

לא מזמן כתבתי על היתרון באחסון קבצים בענן באמצעות תוכנת דרופבוקס, אבל אתם חייבים להכיר גם את השירות המצויין של גוגל דרייב (Google Drive) הנמצא תחת הכובע של מחשוב ענן .

גוגל דרייב הוא שרת אינטרנט מאובטח בו אפשר לאחסן את הקבצים שלכם, לעבוד עם משתמשים נוספים על אותם קבצים בו זמנית ולגשת למידע שלכם מכל מקום ומכל מכשיר המחובר לרשת האינטרנט.

השימוש בגוגל דרייב לניהול המידע שלכם יעשה לכם חיים קלים וישפר את יעילות העבודה שלכם באופן מיידי!

קצר וקולע: היתרונות של גוגל דרייב

1. יצירת מסמכים שנשמרים אונליין מסוג: מסמך טקסט, מצגת, גליון נתונים (אקסל), טופס, צייר ומפות

2. גישה לקבצים שלכם מכל מכשיר (כן, גם דרך הסמארטפון שלכם) המחובר לרשת האינטרנט

3. אחסון הקבצים במקום נגיש ומאובטח

4. שיתוף ועריכת קבצים עם משתמשים אחרים, ואף צפייה ועבודה בסינכרון בזמן אמת עם המשתתפים

5. שירות אחסון קבצים חינם! (עד 15 GB)

6. שירות אחסון קבצים בתשלום (ניתן לשדרג את נפח האחסון שלכם ל- 100 GB, בעלות של 1.99$ לחודש, או ל- 1 TB, בעלות של 9.99$ לחודש)

למי כדאי לאחסן קבצים בגוגל דרייב?

1. האמת, לכולם. בימינו אנחנו רגילים יותר ויותר לגשת למידע שלנו בכל רגע ומכל מקום (בעיקר בגלל הסמארטפון), טבעי שלא נרצה להיות תלויים במחשב הביתי שלנו ובקבצים ששמרנו על הדסקטופ או בתיקיה מקומית אחרת. 

לכן כל מי שעובד על המחשב ושומר קבצים מכל סוג – צריך לשקול לעבוד עם אחסון הקבצים שלו בגוגל דרייב.

2. פרילנסרים\בעלי עסקים קטנים – אם תעבדו עם גוגל דרייב אתם תגלו עולם נפלא של שיתוף מידע ומסירת ידע חדש עם לקוחות או עובדים שלכם כאשר תוכלו לעבוד עם מספר משתמשים על קבצים בו זמנית, ליצור טפסים ולחשוב על רעיונות חדשים לקידום ופיתוח העסק.

3. אנשי חינוך, הוראה, מדריכים – גם אתם תגלו עולם נפלא של ארגון ובקרת מידע, תוכניות ואפילו מילוי טפסים מקוון של רשימות כיתה (לדוגמא: רשימה שמית של מה כל אחד מביא לאירוע סיום שנה), שאלונים, סקרים ועוד הרבה שימושים נוספים שיעזרו לכם לנהל ולעקוב אחר פעילויות ושיעורים.

למעשה, רוב סוגי המסמכים שיש באופיס, קיימים גם בגוגל דרייב. ההבדל הוא שאופיס יוצר את הקבצים באופן מקומי על המחשב (כלומר, לא תוכלו לגשת לקבצים מכל מקום אם הם שמורים על המחשב בלבד) וגוגל דרייב יוצרת את הקבצים על גבי הענן בשרת האינטרנט (כלומר, אפשר לגשת לקבצים מכל מקום ומכל מכשיר המחובר לרשת האינטרנט). 

כמובן שאפשר לשמור גם מסמכים שיצרתם באופיס בתוך תקיית הגוגל דרייב, אבל לא תוכלו לערוך אותם – אלא אם ביצעתם להם "המרה" והפכתם אותם באופן ידני לקובץ של גוגל דרייב.

כך מצטרפים ומתחילים לעבוד עם גוגל דרייב

צעד ראשון: כניסה לגוגל דרייב

הכנסו לאתר גוגל דרייב, או היכנסו דרך תיבת הג'ימייל שלכם או פשוט בצעו חיפוש של הביטוי "גוגל דרייב" במנוע החיפוש. כניסה לגוגל דרייב דרך מנוע חיפוש: חיפוש גוגל דרייב כניסה לגוגל דרייב דרך תיבת דוא"ל: 1. לאחר שנכנסתם לחשבון הג'ימייל, לחצו על אייקון הריבועים בסרגל הכלים העליון של תיבת הדוא"ל 2. כעת לחצו על אייקון Drive כניסה למערכת של גוגל דרייב

צעד שני: הוספה של קבצים ותיקיות בגוגל דרייב

הוספה וניהול קבצים ותיקיות בגוגל דרייב זה עניין פשוט וזהה לניהול תיקיות וקבצים בתיבת הדואר של גוגל. 1. לאחר שנכנסתם למערכת של גוגל דרייב לחצו על כפתור: NEW 2. כעת לחצו על סוג הקובץ שתרצו ליצור (ראו פירוט רשימת קבצים מתחת לתמונה) הוספת קובץ חדש בגוגל דרייב 3. כדי להוסיף תיקיה חדשה, לחצו על תוית: New folder הנמצאת מתחת לכפתור NEW

סוגי קבצים שאפשר ליצור ולשתף בגוגל דרייב:

  • מסמכים (Google Docs) – בדומה למעבד תמלילים כמו וורד, מסמכי טקסט פשוטים ומעוצבים
  • גליונות אקסל (Google Sheets) – בדומה לאקסל, מסמך גליונות של חישובים וטבלאות
  • שקופיות (Google Slides) – בדומה לפאואר פוינט, מסמך שקופיות ומצגות
  • טפסים (Google Forms) – טפסים מתקדמים למילוי שאלונים, סקרים, מבחנים ועוד
  • ציורים (Google Drawings) – לוח ציור עם כלים דיגיטלים מתקדמים לאיור אונליין
  • מפות (Google My Maps) – יצירת מפות דרכים מותאמות אישית
  • אתרי אינטרנט (Google Sites) – יצירת אתרי אינטרנט מעוצבים עם תבניות בחינם

צעד שלישי: ניהול קבצים ותיקיות בגוגל דרייב

באמצעות כפתור My Drive תוכלו לנהל ולארגן תיקיות בתוך הגוגל דרייב עצמו. להוסיף תקיות חדשות (New folder), להעלות קבצים או תיקיות ממקורות אחרים (Upload files/folder) ולנהל את כל המידע בדיוק כמו בתיבת הדואר ה-"גוגלית" הרגילה שלכם. ניהול קבצים ותיקיות בגוגל דרייב זה הכל! פשוט, נכון? מרגע זה אתם יכולים להתחיל להעלות את הקבצים החשובים שלכם לרשת או לערוך קבצים יחד עם משתמשים נוספים, והכי חשוב- אתם יכולים להפסיק לשלוח לעצמכם מייל עם קבצים חשובים שרציתם לשמור. מעכשיו פשוט גררו את הקובץ לתיקיית הגוגל דרייב על המחשב שלכם או דרך לשונית הגוגל דרייב בדפדפן והם יישמרו ויסתנכרנו באופן אוטומטי.

יש לכם שאלות נוספות? כתבו לנו בפורום ונשמח לעזור 🙂

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?