בניית אתרי וויקס – מדריך בעברית למתחילים (כולל הדגמה בווידאו)

בניית אתרי וויקס

בניית אתרים זה מזמן לא עניין מסובך שמתאים רק למקצוענים בעלי ידע בפיתוח. כדי לדעת איך לעשות את זה נכון, הכנתי מדריך פשוט בעברית לבניית אתרי וויקס בקלות, בו אדגים לכם כיצד לעשות את הצעדים הראשונים לקראת בניית אתר מעוצב ומרשים בעצמכם. 

בניית אתרי וויקס

כמה מילים על וויקס לפני שנתחיל

wix פותחה על ידי חברה ישראלית, כך שאם אתם בוחרים להשתמש במערכת הזו לבנות את האתר שלכם – זוהי בהחלט גאווה ישראלית!

ויקס היא מערכת לבניית תוכן המיועדת לאתרי אינטרנט. ויקס תומכת בטכנולוגיית HTML5  שזוהי שפת התקן החדישה ביותר לבניית אתרים.

הפלטפורמה מאפשרת קידום ואופטימיזציה (SEO), האתר מותאם לגלישה במובייל, המערכת תומכת באתרים בשפה העברית ושפות נוספות, ותבניות העיצוב שלה הן מהמתקדמות והמרשימות בעולם (יש 50 מעצבים שיושבים במשרדים של Wix ודואגים לעצב תבניות אתר חדשות כל הזמן).

רוצים אתר מקצועי ב- wix? בדקו איזו תוכנית פרימיום מתאימה לעסק שלכם

אמנם שפת הממשק של בניית האתר ב- Wix הוא באנגלית, אבל את האתר עצמו ניתן לבנות בעברית דיי בקלות. בהדגמה שלפניכם, אעבור על האלמנטים המרכזיים שקיימים בממשק האתר – ומשם תקחו את זה הלאה ותפתחו את האתר שלכם איך שרק תרצו…

מדריך ידידותי לבניית אתרי וויקס

סרטון היכרות עם וויקס ורכיבי עיצוב אתר

נגן וידאו

מדריך עם צילומי מסך והנחיות לביצוע פעולות

שלב 1: פתיחת חשבון

הכנסו לאתר וויקס עם שם המשתמש שלכם. אין לכם עדיין שם משתמש? פשוט עקבו אחר הנחיות האתר לפתיחת חשבון וויקס חדש

כניסה לאתר וויקס

שלב 2: בחירת תבנית אתר

בחרו תבנית מתוך אחת הקטגוריות (ברגע שתעמדו על קטגוריה כלשהי, תיפתחנה תת קטגוריות). לאחר שבחרתם תבנית, לחצו על כפתור Get Started כדי ליישם את התבנית בעורך.

בחירת תבנית וויקס
הפעלת תבנית וויקס

שימו ❤️ – תוכלו לשנות תבנית בכל עת, גם בשלבים מאוחרים יותר של בנייה ועיצוב אתר ה-wix שלכם. תוכלו גם לעצב אתר עם תבנית מקורית ואלמנטים שלכם בלבד באמצעות בחירה באפשרות: Blank Template.

קחו בחשבון שאופציה של עיצוב מקורי היא לרוב תהיה מתאימה יותר למעצבים מקצועיים.

שינוי תבנית ויקס

שלב 3: בניית אתר וויקס

כעת אתם מוכנים להתחיל לעבוד על האתר. לחצו על כפתור Edit בתבנית שבחרתם. באפשרותכם לבחור גם בכפתור View כדי לראות "אתר לדוגמא" שמעוצב כבר עם אותה תבנית.

עריכת אתר ויקס

כעת אני אעבור אתכם על הכלים המרכזיים שבהם ניתן להשתמש כדי לבנות אתר וויקס (שימו לב שיש מאות אופציות ואפשרויות עיצוב ועריכה, אנחנו לא נעבור על כולם במדריך הזה כי אם על הכלים המרכזיים איתם מתחילים לבנות אתר.

זכרו שכדי לבנות אתר לבד, עליכם לחקור מעט בעצמכם את האפשרויות ש-wix מציעה, או לשאול אותנו שאלות ולהתייעץ בפורום באתר שלנו.

​הכלים הבסיסיים לעיצוב ובניית האתר ב- Wix

ישנן חמש קבוצות כלים קבועות שמופיעות בעריכת האתר שבאמצעותן אנחנו בעצם בונים, עורכים, מעצבים ומוסיפים אלמנטים לאתר.

כלי ראשון: עמודים (Pages)

לחיצה על הטאב תציג את רשימת העמודים שיש לנו באתר – כולל העמודים השייכים לתפריט הראשי.

אפשר לשנות בקלות את הטקסט לעמודים השונים, לכותרות בתפריט וגם לשנות את המיקומים של העמודים באמצעות לחיצה על אייקון ההגדרות בצד ימין בכל טאב. 

ניתן גם להוסיף עמוד חדש ריק או עם מבנה קיים של אחד מבין העמודים הקיימים בתבנית, ולצרף אותו לתפריט או לרשימת העמודים האחרים באתר.

רכיבים בוויקס | עמודים

כלי שני: רקע אתר (Background)

רקע האתר יכול להיות פשוט ועם צבעים פשוטים, או מעוצב ומשוכלל יותר עם תמונות, סאונד, ואפילו רקע של ווידאו! כן כן, אתם מוזמנים לנסות ולהוסיף מדיה מגוונת ולראות כיצד היא משפיעה על נראות האתר.

רכיבים בוויקס | רקע

כלי שלישי: תוספות (Add)

מופיע בצורה של אייקון + ואיתו אפשר להוסיף אלמנטים שונים שייתנו לגולשים באתר חווית עיצוב ושימושיות גבוהה.

לדוגמא: תיבות טקסט, תמונות, גלריות, קבצי מדיה, טפסים, צורות וקווים (להפרדה או עיצוב), כפתורים, בלוגים, רשימות, שיתוף חברתי, אפילו חנות וירטואלית, ניוזלטר ועוד ועוד.

רכיבים בוויקס | תוספות

כלי רביעי: חנות אפליקציות (Wix App Market)

מדובר באפליקציות ייעודיות שמתכנתים פיתחו עבור Wix או על ידי מפתחי wix. יש מאות אפליקציות שימושיות כגון: טפסים, צ'טים, גלריות מתקדמות, פיצ'רים לחנות וירטואלית, כפתורי שיתוף חברתי מתקדמים ועוד מלא אפליקציות מגניבות שמטרתן להגביר את האינטראקציה של הגולשים באתר.

חלק מהאפליקציות הן בחינם וחלק בתשלום. פשוט חפשו, חקרו ונסו את האפליקציות שאתם צריכים והוסיפו אותן לאתר שלכם.

רכיבים בוויקס | שוק האפליקציות

כלי חמישי: העלאת מדיה (My Uploads)

כלי זה מאפשר לכם להעלות לאתר מדיה מקורית שלכם (שימו לב שכל המדיה שאתם מעלים היא באמת שלכם או רכשתם את האפשרות להשתמש בה לפי הגדרת זכויות היוצרים עבור כל מדיה).

תוכלו להעלות תמונות, קבצים וסאונד.  שימו לב שאתם יכולים להוסיף תמונות בחינם מתוך מאגר התמונות של וויקס, או לרכוש תמונות בהנחה מתוך מאגר התמונות של Bigstock ישירות מתוך ממשק הניהול של וויקס.

רכיבים בוויקס | העלאת מדיה

עיצוב אלמנטים

כלי העיצוב איננו מופיע ברשימת כלי העריכה המרכזיים שעברנו עליהם, כי אם מתייחס לכל אלמנט ורכיב באתר. 

כדי להפעיל עיצוב על כל אלמנט, עליכם לעמוד עליו, להקליק עם העכבר, ואז תיפתח לכם תיבת עריכה כללית איתה תוכלו לבצע פעולות כגון: למקם את האלמנט, ליישר טקסטים (לצד ימין בעברית) ולהגדיר להם גודל, להעתיק, להדביק או למחוק את האלמנט. 

בנוסף, הקלקה כפולה על האלמנט עם העכבר, תפתח תיבת עיצוב (Settings) עבור כל אלמנט, שם תוכלו לעצב אותו כרצונכם ולהפעיל את שלל האפשרויות שכל אלמנט מאפשר.

רכיבים בוויקס: עמודים

שלב 4: קידום אתרי וויקס

קידום והוספת תגיות SEO הוא נושא חשוב ובלתי נפרד מאתר הוויקס שלכם. לכן כתבנו עבורו בנפרד מדריך כיצד לקדם אתר וויקס באמצעות תגיות SEO.

טיפים חשובים בעת בניית האתר שלכם

1. הקפידו לבצע שמירה (Save) בכל פעם שאתם מבצעים שינוי באתר שלכם. כמובן אם האתר שלכם כבר באוויר ואתם רוצים שהשינויים ייכנסו לתוקף, לא לשכוח לפרסם את האתר (Publish).

2. אף פעם אל תעבדו על עריכת האתר במקביל עם מישהו נוסף. לעתים אדם אחר עובד או מעצב את האתר שלכם, לכן בכל פעם שמישהו עורך את האתר ושומר את השינויים, רק אותו עורך צריך להיות פעיל באותו הזמן. במידה ושני עורכים יבצעו שינויים, רוב הסיכויים שהם פשוט לא יישמרו.

3. עוד חשוב לדעת: פרפורמנס – ביצועים ומהירות הטעינה של האתר ב- Wix, יכולים להיות לעתים מורכבים במערכת של וויקס, זאת משום שהמערכת לא מגבילה את אפשרויות האפקטים שניתן להגדיר בכל רכיב, דבר שיכול להשפיע על מהירות העלאת האתר.

נושא מהירות טעינת האתר הוא קריטי וחשוב ביותר, משום שאתר שנטען לאט – יכול לגרום לגולש לעבור מייד לאתר מתחרה, שפם התוכן יעלה בקלות וייתן תוצאות מהירות. 

כדי לגרום לאתר Wix להיטען במהירות המקסימלית, יש צורך להבין שכל תמונה, רכיב ואפליקציה שאתם מוסיפים לאתר, משפיעה על מהירות ההעלאה של האתר.

לסיכום

כפי שראיתם, בניית אתר היא לא בהכרח חייבת להיות מסורבלת ולקחת זמן רב. אנו מקווים שהפקתם תועלת במדריך לבניית אתר וויקס wix בעברית בקלות, וכעת אתם מוכנים להתנסות בבניית אתר ויקס בעצמם.

יש לכם שאלות נוספות על בניית אתר בוויקס? כתבו לנו בפורום ונשמח לעזור 🙂

גלילה לראש העמוד

בא לך לנסות את וויקס בחינם למשך שבועיים?

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?