כל אדם שמנהל עסק או אתר אינטרנט, יודע שעליו לחפש שירות בניית קישורים בשלב מסוים אם ברצונו לקדם את עצמו באופן מהיר ויעיל יחסית. מדובר בחלק בלתי נפרד מעבודהת קידום האתרים לצד אלמנטים נוספים כדוגמת התאמת מבנה האתר לקידום האורגני, הזנת תכנים איכותיים, בחירה נכונה של מילות מפתח, והוצאת קישורים כמובן. על פניו נראה שמדובר במשימה פשוטה הדורשת בסך הכל זמן, אך לא כך הדבר! זהו תחום עצום אותו יש ללמוד היטב ולהכיר את כל הדרכים, השיטות והאסטרטגיות הנכונות לקידום.
באופן עקרוני ישנן 2 דרכים עיקריות להשגת קישורים, כשההבדל טמון באיכות. דרך אחת היא החלפת קישורים עם אתרים העוסקים פחות או יותר באותו תחום כמו האתר שלכם, ודרך אחרת היא למצוא שירות בניית קישורים מחברה מקצועית ומעולה. החברה תספק את בניית הקישור בכתבות שונות, ותפיץ אותן באתרים שאינם רק איכותיים, אלא משלימים לאתר שלכם ומאופיינים בתנועה רבה.
נשאלת השאלה, אם כן, איך מבדילים בין קישור איכותי לקישור שאינו איכותי? ישנם שלושה סוגים עיקריים של קישורים באתרים:
כאמור, שירות בניית קישורים הוא לא האפשרות היחידה, אופציה נוספת היא החלפת לינקים עם אתרים אחרים מהתחום. זו הזדמנות נהדרת לא רק להביא עוד תנועה לאתר שלכם, אלא גם ליצור שיתופי פעולה ענפים עם אנשי מקצוע אחרים בתחום בו אתם עוסקים. קחו לדוגמא אתר שעוסק בציוד דיג, שמוציא קישור לאתר אחר העוסק בהשכרה של יאכטות מיוחדות לדיג. אדם העוסק בדיג, סביר להניח שיזדקק בשלב מסוים לשני השירותים הללו, כך שהוא מקבל מענה בקלות על שניהם. מבינים כבר לאן אנחנו חותרים?