איך לבחור אל פסק?

אנחנו לא תמיד מעריכים אותו כראוי – אך אל פסק הוא אביזר חיוני עבור הגנה על המחשב ושאר המערכת שלנו. אל פסק בעצם נועד על מנת להגן על המחשב מפני נזק שעלול להיגרם במצבים שונים של הפסקות חשמל ומקרים אחרים של שינויי מתח קיצוניים.  זהו מוצר חיוני, אשר מעניק לנו בעת התקנתו שקט נפשי – כך שנוכל להיות בטוחים כי כל הציוד היקר שלנו נשאר מוגן גם בהינתן הפסקת חשמל. אמנם, חשוב לדעת כי יש מגוון סוגים של מכשירי אל פסק, הנבדלים ביניהם בין היתר בצרכי השימוש. אז איך לבחור אל פסק מבין כל אותן אפשרויות ומה צריך לדעת לפני כן? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

סוג האל פסק – שיטת השימוש

השלב הראשון בבחירת אל פסק הוא לבחור בהתאם לשיטת השימוש. כיום קיימים שלושה סוגים עיקריים של מכשירי אל פסק, שפועלים בשיטות שונות:

  • אוף-ליין / סטנד ביי – זו בעצם השיטה הבסיסית ביותר. אל פסק המבוסס על שיטה זו מתחבר ישירות למתח החשמל. במקרים בהם מזוהה איבוד מתח, האל פסק בעצם נכנס לפעולה על ידי הפעלת סוללת הגיבוי – כך שכל הציוד שלנו יוכל להמשיך לעבוד כרגיל. חשוב להדגיש כי פרק הזמן בין נפילת המתח לבין תגובתו של האל פסק שלנו אמור להיות קצר ככל האפשר, בדרך כלל אם בחרתם מכשיר איכותי זמן התגובה יהיה פחות מ-4 מילי שניות.
  • ליין אינטראקטיב – שיטה זו דומה במהותה לשיטת האוף-ליין. למעשה, הציוד מתחבר דרך האל פסק שלנו ישירות אל מתח החשמל. במקרים בהם אנו חווים אובדן מתח, סוללת הגיבוי נכנסת מיד לפעולה. ההבדל הוא, שבמכשירים אלו נמצאת גם מערכת מסוג Line Interactive, שמספקת לנו הגנה מתקדמת עבור ייצוב מתח תמידי. מערכת זו מגנה על המחשב מפני שינויים במתח שיכולים להתרחש כתוצאה מהמעבר, על ידי רמת מתח יציבה. בנוסף, המערכת הזו משפרת את זמן התגובה של מכשיר האל פסק.
  • און-ליין – בשיטת און-ליין, סוללת הגיבוי היא זו שמספקת את החשמל ישירות לציוד המחשב. היתרון המרכזי כאן הוא שאין השהייה במקרים של נפילת מתח, זאת מאחר והזרם הראשי לא מגיע ממתח החשמל הראשי – אלא הוא מגיע מסוללה, שתמיד נטענת ישירות דרך החשמל. אולם, חשוב לקחת בחשבון כי צריכת החשמל כאן גבוהה למדי.

כמה מילים לסיכום

אין ספק כי על מנת לשמור על המחשב ושאר הציוד היקר שלנו – נרצה להתקין אל פסק. אולם, היום יש מגוון סוגים שונים של מכשירי אל פסק, הפועלים על בסיס 3 שיטות מרכזיות. לכן החלטנו להסביר לכם על אותן שיטות בכתבה זו – כך שתוכלו להבין מהם המאפיינים העיקריים של כל מכשיר ולבחור נכון עבורכם.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?