איך לבחור מדפסות לייזר

מדפסת לייזר היא בעצם סוג די נפוץ של מדפסות למחשב האישי שלנו. מדפסת זו משתמשת בטכנולוגיה ייחודית של מכונת צילום. באמצעות טכנולוגיה זו, עם שליחת המסמך להדפסה, מעין קרן לייזר "שואבת" את המסמך ולאחר מכן מעבירה אותו על תוף מצופה סלניום. אחרי שהתוף נטען, הוא עובר גלגול בטונר – אבקה יבשה של דיו. אותו טונר עוזר לשמור על התמונה שהוטענה על התוף. אחרי שהמסמך מודפס, המטען החשמלי מוסר, ואילו הטונר העודף נאסף. מדפסות לייזר יכולות לשמש אותנו עבור מגוון צרכים, אך לפני כן – חשוב לדעת כיצד לבחור נכון, ועל כך החלטנו להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

שיקולים חשובים לפני רכישת מדפסת לייזר

  • יכולת ומהירות הדפסה – היום יש מגוון סוגים שונים של מדפסות לייזר, עם יכולות ומהירויות שונות. בדרך כלל, מדפסות לייזר אישיות יוכלו לשמש אותנו עבור הדפסה ממוצעת בקצב של כ-200 עמודים בשבוע, ויכולות להדפיס עד כ-8 עמודים פר דקה. יש גם סוגים אחרים, כמו למשל מדפסת לייזר שיכולה להספיק לקצב הדפסות ממוצע של כ-1,000 דפים פר שבוע – 24 דפים פר דקה. הדבר החשוב ביותר הוא כמובן לבחור מדפסת שיכולה לעמוד בקצב המהירות הדרוש עבור השימושים שלנו. לא נרצה לרכוש מדפסת שלא תענה על הצרכים שלנו ומנגד, לא נרצה לרכוש מדפסת יקרה מדי שאנחנו כלל לא צריכים כאשר סוג אחר ויותר פשוט גם יכול להתאים לנו.
  • רזולוציה – רוב מדפסות הלייזר בימינו מגיעות עם רזולוציה סטנדרטית של 600 נקודות פר אינץ'. רזולוציה כזו בדרך כלל תספיק עבור רוב האנשים לשימוש יומיומי, וזה כולל גם עבודות פרסומיות בהיקף קטן. לעומת זאת, אם מדובר במשרד פרסום גדול לצורך העניין – הרי שנרצה לבחור מדפסת שמפיקה רזולוציה גבוהה יותר. יש לדוגמא מדפסות המציעות 2400dpi ומעלה. חשוב להדגיש כי נעדיף להימנע ממדפסות שמספקות רזולוציה נמוכה מדי, בגלל שאלו עלולות לגרום לקווים משוננים בקצה של התמונה. אולם, גם כאן יש מה לעשות אם בכל זאת רכשנו מדפסת כזו – טכנולוגיית RET – טכנולוגיה ייחודית שמשפרת את הרזולוציה. לפיכך, אם נבחר בכל זאת לרכוש מדפסת ברזולוציה נמוכה, כמו לדוגמא מדפסת עם רזולוציה של 300 נקודות פר אינץ' – מוטב שלפחות נרכוש אחת עם טכנולוגיית RET.
  • שפת המדפסת – בדרך כלל ה-PCL זו השפה הסטנדרטית שבה משתמשים עבור רוב סוגי המדפסות. לעומת זאת, עבור מדפסות של מכשירי אפל הנורמה היא להשתמש במדפסת postscript.

כמה מילים לסיכום

בחירת מדפסת לייזר אינה עניין של מה בכך, אך בהחלט מדובר בכל זאת בבחירה חשובה – ולכן החלטנו להסביר לכם כל מה שצריך לקחת בחשבון לפני שתרכשו מדפסת לייזר חדשה ואיכותית עבור כל השימושים השונים שלכם.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?