בצעו כאן בדיקת מהירות אינטרנט וגלו באיזו מהירות אתם באמת גולשים

מהירות אינטרנט

חברות האינטרנט מציעות ומוכרות לנו חבילות גלישה מגוונות שעונות על הדרישה שלנו כצרכני אינטרנט שגולשים הרבה באינטרנט ורוצים לגלוש מהר יותר. כיום יש בישראל קיימת תשתית של נפחי מהירות אינטרנט גדולים (באופן היסטורי ויחסי למדינתנו) הנעים בין 100 מגה ל- 200 מגה.

אם אתם מרגישים שמהירות האינטרנט שלכם נמוכה יותר למרות שאתם משלמים בעבור מהירות גלישה גבוהה, בצעו את הבדיקה הבאה והאובייקטיבית של חברת Ookla. לחצו על התמונה ואז על כפתור GO:

למרות שרכשתם חבילה עם מהירות גלישה מסויימת, אין זה אומר שתמיד תגיעו למקסימום שלה. במילים פשוטות, אם רכשתם חבילה של 100 מגה, רוב הסיכויים שבמרבית הזמן תגלשו על מהירות הורדה נמוכה יותר.

עברו על השאלות הנפוצות כדי להבין יותר טוב מהי מהירות האינטרנט שלכם וגלו בקלות אם אתם גולשים במהירות סבירה, האם יש לכם תקלה במכשירי הגלישה או שמהירות הגלישה שלכם היא בכלל מצויינת ותואמת את גודל חבילת הגלישה שרכשתם.

שאלות נפוצות על מהירות אינטרנט

1. למה קיבלתי תוצאת של מהירות אינטרנט נמוכה יותר מחבילת המהירות שרכשתי?

כאשר אתם רוכשים חבילת גלישה, החברות מפרסמות שהמהירות היא עד מספר מסויים (גובה החבילה עליה אתם משלמים). בפועל רובנו לא מקבלים את המהירות המקסימלית של החבילה אותה רכשנו. מדוע זה קורה? ישנן מספר סיבות:
א. ראוטר מיושן שלא תומך במהירויות גלישה גבוהות
ב. מרחק מהשרתים והחומרה של ספק האינטרנט
ג. אינטרנט שיתופי – ככל שהחיבור האינטרנטי שלכם משותף להרבה משתמשים, מהירות הגלישה שלכם תהיה איטית יותר.
ד. שעת הגלישה במהלך היום – כמו שהזכרנו בסעיף הקודם, ככל שיש יותר משתמשים שחולקים את אותו קו הגלישה, כך מהירות הגלישה תהיה איטית יותר. סביר להניח שבמהלך שעות היום תחוו גלישה איטית יותר. 

2. מה זו מהירות הורדה? (Download)?

מהירות ההורדה היא זו שמייצגת את מהירות הגלישה כיוון שכאשר אנחנו גולשים באינטרנט אנו כל הזמן מורידים קבצים או צורכים מידע שמגיע למכשירי האינטרנט שלנו. כאשר אתם מקבלים מספר המייצג את מהירות הגלישה, המשמעות היא מהירות הגלישה במקסימום שהמכשיר שלכם יכול להגיע אליו במיקום ובמצב הנוכחי שלו.

3. מה זו מהירות העלאה? (Upload)

מהירות העלאה היא המהירות שאנחנו יכולים לשלוח ולהעלות קבצים למחשבים או בדרך כלל לשרת כלשהו בענן). מהירות העלאה מייצגת את קצב השליחה של קבצים מהמחשב שלכם ליעד שאליו אנחנו מעוניינים למסור אותו במיקום אחר.

למה האינטרנט שלי איטי?

יכולות להיות מספר סיבות לאיטיות בגלישה שלכם. הנה מספר דוגמאות נפוצות:

א. הבעיה יכולה להיות נעוצה בראוטר שמספק את האינטרנט לכל המכשירים בבית. למשל, ראוטר תקול או התקנה לא נכונה שלו

ב. אי תאימות בין ספק התשתית לספק האינטרנט שלכם (כל אחד מהם מספק לכם מהירות גלישה בקצב אחר ולא בקצב אחיד כפי שצריך להיות)

ג. תקלה אצל ספק התשתית שלכם

ד. תקלה אצל ספק האינטרנט שלכם

ה. אזורי מגורים מסויימים בהם יש הפרעות אזוריות של קליטת אינטרנט (בעיקר wifi)

שימו לב, רוב הבעיות יכולות להיפטר בעזרת טכנאי שיגיע לביתכם לבדוק את התקלות ולספק פתרונות.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?