אחת ולתמיד! וורדפרס או וויקס – הבחירה הנכונה עבורך

מתלבטים איפה לבנות אתר? וורדפרס או וויקס - התשובה טמונה בצורך הספציפי שלכם כבעלי אתר אינטרנט. בכתבה הזו אשווה בין שתיהן כך שתוכלו להבין איזו פלטפורמה היא העדיפה בשבילכםץ שימו לב לסיכום והמלצות, אז קראו עד הסוף.
וויקס או וורדפרס
וויקס או וורדפרס

בעידן המודרני בעלי עסקים, חברות ואנשים פרטיים כבר פחות זקוקים לפיתוח אתרים מורכבים אשר בדרך כלל לוקחים זמן רב, כסף (והרבה) ומשאבים (הן מצד הלקוח והן מצד החברה המפתחת את האתר).

עיצוב אתר – וורדפרס או וויקס?

אז למה בניית אתרים היא כבר לא כזה עסק מורכב? משום שקיימות פלטפורמות פשוטות לבניית אתרים הנקראות: מערכות תוכן לבניית אתרים. אותן מערכות מציעות אתר עם שלל פונקציות, עיצוב ברמה גבוהה ובניית אתר ללא ידע טכני.

יחד עם זאת חשוב להבין שעם כל מערכת, פשוטה או מסובכת, ניתן להגיע למספר דרגות של עיצוב אתר. זה בעיקר תלוי ביכולות שלכם.

מה זה וורדפרס (WordPress)

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן הגדולה בעולם – בעיקר מתאימה לבלוגים, אתרי תדמית ואתרי מכירות.

בוורדפרס ניתן לבחור תבנית עיצוב מרכזית לאתר, ועליה "להלביש" תוספים שונים להגברת השימושיות באתר כגון: טפסים, רשתות חברתיות, מערכת פורומים, חנות, ניוזלטר, גלריות ועוד אלפי כלים שיכולים להשלים חוויה של אתר מורכב ומתוחכם בדיוק כפי שאתם רוצים.

מה זה וויקס?

וויקס היא מערכת פופולרית המתאימה לאתרים תדמיתיים, עסקיים, אתרי שירות ומכירה של מספר מוצרים לא רב מידי. הפלטפורמה של וויקס מאפשרת לבחור תבנית מעוצבת ורק להוסיף לה שינויים קלים. 

הדגש של וויקס הוא בעיצוב המתקדם שהיא מאפשרת, בממשק הניהול הידידותי, ובתוספים שימושיים לאתר. היתרון בוויקס הוא, שמאוד פשוט וקל לבנות בה באתר.

​ההבדלים בין וורדפרס לוויקס

למען גילוי נאות, אני מודה שיש בבעלותי אתרים גם בוורדפרס וגם ב-WIX, כך שהתשובה לשאלה זו – מתייחסת לצורך הספציפי שלכם כבעלי אתר אינטרנט.

לכן מה שאעשה זה פשוט אשווה בין היכולות השונות של הפלטפורמות ובאופן זה אנסה לענות לכם איזו פלטפורמה היא העדיפה בשבילכם, כולל סיכום והמלצות למי מתאימה איזו פלטפורמה.

**חשוב לציין שיש הרבה רכיבים ותוספים שמשפרים את השימוש באתר והם קיימים בשתי הפלטפורמות, אך בטבלת ההשוואה אציין רק את זו בה נוח יותר לתפעל את אותו רכיב או תוסף**

וורדפרס

וויקס

זמן לבניית אתר בסיסי

מספר שעות

מספר שעות

ידע טכני נדרש

בסיסי ומעלה

ללא ידע טכני

חווית משתמש

רמה גבוהה. מערכת אינטואטיבית

רמה גבוהה. מערכת של גרירת אלמנטים לעמוד

רמת עיצוב נדרשת

בינונית

בסיסית

שירות ותמיכה

פורומים

שירות לקוחות של החברה

אחסון אתר

באחריותכם לבחור ספק

מאוחסן בשרתי וויקס

קידום אורגני SEO

נדרשת התקנה תוסף SEO

רכיב הגדרת SEO מובנה

סטטיסטיקות אתר

נדרשת התקנת תוסף ואפשרויות מעקב מתקדמות

אפשרות להתקנת קוד מעקב בסיסי

מחיר

תלוי ספק אחסון אתר, ספק תבנית אתר ותוספים נדרשים אחרים

תלוי תוכנית הפרימיום שבחרתם

אז למי מתאים לבנות בוורדפרס ולמי בוויקס?

וורדפרס

יכולה להתאים לאלו הרוצים להקים אתר תוכן או מידע – בלוגים, אתרים תדמיתיים, בלוגים או אתרים גדולים עם קטגוריות רבות.

דוגמאות לסוגי אתרים המתאימים לוורדפרס: מגזין חדשות המתעדכן לעתים קרובות, אתר לימודים\קורסים, בלוגים, פורום משתמשים, חנות מסחרית גדולה ומורכבת וכד'.

וויקס

יכולה להתאים לאלו הרוצים לבנות אתר תדמית, אתרים עסקיים וחנויות מסחריות קטנות. למעשה אתרים אשר הדגש עליהם הוא העיצוב. דוגמאות לסוגי אתרים המתאימים ל- WIX:

אתרי עיצוב ביגוד, מוזיקאים, צלמים, פסלים (אומנים בכלל), אתרים למסעדות או בארים, חנות מסחרית קטנה (מעט מוצרים או מוצר אחד), עמודי פייסבוק מעוצבים וכד'.

עדיין לא בטוחים מה לבחור?

ענו על שאלון ה-5 שאלות וקבלו תשובה מייד.

יש לכם שאלות נוספות על וורדפרס או וויקס? כתבו לנו בפורום ונשמח לעזור 🙂

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?