גוגל דרייב או דרופבוקס – איזה שירות כדאי לבחור

גוגל דרייב או דרופבוקס - איזה שירות כדאי לבחור

אם אתם מעוניינים באחסון וגיבוי הקבצים שלכם בענן, קודם כל תדעו שזוהי החלטה נכונה וחשובה. דבר שני, עליכם לבחור איפה אתם מאחסנים את המידע שלכם. רבים מתלבטים ולא יודעים באיזה שירות כדאי לבחור: גוגל דרייב או דרופבוקס. לכן בפוסט הבא נסכם לכם את היתרונות של כל אחד משירותי האחסון הללו כולל השוואה בין גוגל דרייב ודרופבוקס על מנת שתוכלו להבין ולבחור מי מהתוכנות הכי מתאימה לצרכים שלכם.

גוגל דרייב או דרופבוקס - איזה שירות כדאי לבחור

גוגל דרייב או דרופבוקס – איזה שירות כדאי לבחור

לפני שנציג בפניכם טבלה השוואה, עליכם להבין מה מציעה כל תוכנה ומה היתרונות הבולטים של כל אחת מהן:

גוגל דרייב (Google Drive)

גוגל דרייב היא תוכנה לניהול, גיבוי ואחסון קבצים מבית היוצר של גוגל כמובן. היתרון המשמעותי של התוכנה הזו הוא העבודה הסינכרונית עם קבצים, כלומר, היכולת לעבוד ולערוך קובץ מסויים עם מספר משתמשים בו זמנית. האפשרות לעבודה סינכרונית על קבצים היא רלוונטית מאוד לאנשים ועובדים שזקוקים לחשיבה או כתיבה משותפת של מסמך בזמן אמת.

לדוגמא: צוות עובדים של חברה כלשהי רוצה ליצור סיעור מוחין למוצר חדש. כל העובדים יכולים לקיים את הפגישה (כל אחד ממחשבו במשרד או בבית) ולעבוד על מסמך גוגל דרייב שבו כל אחד כותב את הרעיונות שלו על גבי המסמך.

עוד דוגמא: המורה בכיתה מפרסמת גליון אקסל של גוגל דרייב עם רשימת מאכלים שכל הורה צריך להביא לערב סוף שנה. עכשיו תחשבו ש-40 הורים מקבלים בו זמנית את המסמך וצריכים לדעת מי מביא מה. הגליון הסינכרוני מאפשר לראות בזמן אמת מי מההורים נמצא בתוך הקובץ ומה בדיוק הוא כותב במסמך, מה שמונע בעיות של כפילויות במידע שהוזן בקובץ – הכל שקוף לכולם בזמן אמת.

דרופבוקס (Dropbox)

דרופבוקס היא תוכנה וותיקה וסופר ידידותית לאחסון מידע וניהול קבצים תיקיות בענן. הממשק של דרופבוקס הוא כל כך פשוט, שגם אנשים מבוגרים מאוד שלא רגילים לעבוד באופן אינטנסיבי עם מחשב, יכולים להסתדר איתה בקלות. דרופבוקס נוחה מאוד לנהל קבצי עבודה ומסמכים עבודה (או מסמכים אישיים) שאתם רוצים לגבות או לשתף עם אנשים אחרים.

עם דרופבוקס אפשר לסנכרן את המידע שלכם גם דרך תוכנות ואפליקציות חיצוניות אחרות שמאפשרות לשמור קבצים באופן ישיר ומהיר לתיקיית הדרופבוקס שלכם.

דוגמא: ארגון כלשהו יוצר בדרופבוקס תיקיות שבכל אחת מהן שמורים קבצים עם מסמכים הרלוונטים לכל האנשים השייכים לאותה מחלקה. כך בקלות כל עובד נחשף למידע הרלוונטי למחלקה שלו בלבד.


טבלת השוואה: גוגל דרייב או דרופבוקס

[ws_table id="5"]

לסיכום

גם גוגל דרייב וגם דרופבוקס מאחסנות את הקבצים שלכם ועוזרות לארגן את המידע. למעשה שתי התוכנות דומות בשירות שהן נותנות ללקוחות שלהן, אבל לכל אחת יש גם תכונות ויתרונות הספציפיות לה. אם תרצו להבין ולדעת יותר, עברו למדריך גוגל דרייב או עברו למדריך דרופבוקס.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?