חוסם פרסומות – לגלוש נקי באינטרנט עם Ad Block

חוסם פרסומות - Adblock

בפוסט הקודם שלנו על הסרת סרגל כלים מהדפדפן, דנו בסיבות השונות לכך שסרגלי כלים יכולים להפריע לנו לגלוש באתרים, אם בשל שתילת תוכנות זדוניות בדפדפן אן הצגת פרסומות בדרכים מתוחכמות יותר או פחות. בפוסט זה, גל חדד יסקור כלי נוסף שיסייע לנו לגלוש באתרים בצורה נוחה.

את הפרסומות באתרי אינטרנט ניתן לחלק למספר סוגים כאשר הגרועות שבהן יהיו: פרסומות פופאפ קופצות (חלון חדש), פרסומות אנימציה שנשארות על המסך בעת גלילה, פרסומות עם מוזיקה (רחמנא ליצלן), ועוד כל מיני פרסומות מציקות שכאלה. המטרד הזה, גורם לאתרים רבים להיות לא נוחים ובעיקר מעצבנים. למזלנו יש פתרון חינמי, קטן ופשוט – תוסף דפדפן אשר חוסם פרסומות בדיוק כמו הפרסומת שאתם רואים מתחת לשורה זו:



הורדה והתקנה של תוסף חוסם פרסומות לדפדפן

אז אם גם לכם נמאס לכם לראות בכל פעם שאתם גולשים באתר חדשות כזה או אחר – פרסומת קופצת שמסתירה חצי מסך, זה כנראה הזמן להתקין את AdBlock Plus. התוסף, הוא פרויקט קוד פתוח (משמע – התוסף הוא בחינם) שעובד עם כל הדפדפנים הפופולריים, כלומר עם Explorer, Opera, Firefox, Chrome.

אחרי הורדה מהירה ותהליך התקנה אוטומטי, התוסף מותקן ואתם אמורים לראות את השינוי ולצפות באתרים ללא פרסומות:

חוסם פרסומות מופעל בעמוד
חוסם פרסומות במצב Enabled

חוסם פרסומות מנוטרל בעמוד
חוסם פרסומות במצב Disabled

חסימה ידנית של פרסומות חמקמקות

תוסף AdBlock עצמו, מחובר בברירת מחדל למספר גדול של נתונים על פרסומת בארץ ובעולם, ולכן כבר אחרי ההתקנה הראשונה שלו, 90% בערך מהפרסומות שאתם רגילים לראות, ייעלמו. אבל מה קורה אם פרסומת אחת הצליחה לחמוק והיא עדיין קופצת ומפריעה באתר? במקרה זה אפשר לבצע חסימת פרסומות ידנית.

  1. היכנסו לעמוד האתר בו מופיעה הפרסומת שהצליחה לחמוק ותרצו לחסום, לחצו קליק ימני על העכבר ובחרו מתוך התפריט את האפשרות: AdBlock>Block an ad on this page

    חסימת פרסומות בעמוד
  2. כעת בחרו איזה אזור המציג פרסומות, אתם מעוניינים לחסום – והקליקו על אזור זהבחירת אזור לחסימת פרסומת
  3. אחרי שתבחרו אזור, תראו את השינוי המבוקש ותוכלו לשמור את השינוי ע"י לחיצה על: Looks Good ולאחר מכן בחרו באפשרות: Block it

    אישור חסימת אזור פרסומותחסימה סופית של פרסומת באתר

נטרול AdBlock והתרת הצגת פרסומות באתרים

הפופולריות האדירה של AdBlock הביאה אתרים מסוימים למצב שהם אינם מאפשרים גלישה תקינה באתר שלהם כאשר התוסף מופעל. מדובר על מספר מאוד מצומצם של אתרים ש- "יכולים להרשות את זה לעצמם". דוגמא לאתר ישראלי כזה הוא: Mako. המשמעות היא מאוד פשוטה: אם אתם מעוניינים לצפות בסרטון ווידאו באתר ומותקן לכם Adblock על הדפדפן, אתר Mako פשוט יקפיץ לכם הודעה המתארת שבמידה ואתם מעוניינים לצפות בסרטון, עליכם לנטרל את חוסם פרסומות.


לא ניתן לצפות עם חוסם פרסומות

נטרול התוסף לאתר מסוים הוא פשוט מאוד: כל שצריך זה ללחוץ על האייקון של AdBlock בראש הדפדפן ולבחור באפשרות: Don't run on the page כדי שהתוסף לא יפעל בעמוד או באפשרות: Don’t run on this domain כך התוסף לא יעבוד בכל עמודי האתר הספציפי.
אפשר להציג פרסומות בעמוד או אתר

לא צריך לחסום את כל הפרסומות באתר

חשוב לזכור, חלק גדול מן האתרים ברשת מתפרנסים ומצליחים ליצור תוכן איכותי ומעניין לגולשים בעזרת פרסומות. יש פרסומות אשר אינן מציקות לעין, לדוגמה: פרסומות טקסט כמו אלה של Google Ads. בתור מי שיש לו אתר העוסק ב- בניית אתר וורדפרס,  אני מבין את החשיבות של פרסומות שכאלה, שכן אם הן לא היו קיימות, לא יכלו בעלי האתרים לספק תכנים בחינם. זוהי הסיבה שבגינה אני ממליץ, לא לחסום פרסומת שאינן מציקות או מפריעות.

למעשה גם AdBlock נקטו בגישה דומה, והתוסף אינו חוסם כברירת מחדל פרסומות שעונות על הקטגוריה הזו, ולכן אם אתם בעלים של אתר, אתם מוזמנים לבחון בעצמכם איך יוצרים פרסומות שלא מציקות לעין אשר מקובלות על AdBlock ולבקש מהם שלא לנטרל פרסומות באתר שלכם כברירת מחדל.

אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפרסם אותן במערכת הפורומים שלנו ולקבל את ההמלצות והסיוע שלנו.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?