4 טריקים למיון ומחיקת מיילים בג'ימייל שיפנו הרבה מקום בתיבת הדואר

מיון ומחיקת מיילים בג'ימייל

כידוע, גוגל מקציבה לכל משתמש שפותח חשבון ג'ימייל כ- 15 ג'יגה לאחסון קבצים בחינם לכל החשבון (כולל גוגל דרייב, גיבויים, מדיה וכד'). משתמשים "כבדים" מוצאים את עצמם מגיעים דיי בקלות למכסה המותרת – ואז נדרשים להחליט אם לשדרג את החשבון בתשלום או להישאר עם החשבון החינמי.

במדריך הקודם פירטתי איך לפנות מקום בג'ימייל במספר צעדים מהירים כדי להימנע מהגעה למכסה המותרת בכל החשבון, ואילו במדריך זה אתמקד בלהציג מספר טריקים פשוטים שיעזרו לכם למיין מיילים שאתם כבר לא צריכים באמצעות מחיקת מיילים בג'ימייל וכך לפנות מקום בתיבת הדואר ולהימנע מתשלום קבוע.



רשימת טריקים למחיקת מיילים בג'ימייל

1. מיון ומחיקת קבצים לפי סוג

בתיבת החיפוש של הדואר תוכלו לבצע חיפוש שמציג רק קבצים גדולים מאוד שיש לכם בחשבון ולהחליט אם חלקם לא רלוונטים יותר ופשוט למחוק אותם. קבצים גדולים הם לרוב קבצי ווידאו, סאונד ותמונות גדולות. את החיפוש עליכם לבצע עם הזנה של שמות הקבצים בתיבת החיפוש באופן הבא:

  • איתור קבצי סאונד לדוגמא: filename: mp3
  • איתור קבצי ווידאו לדוגמא: filename: mp4
  • איתור קבצי תמונה לדוגמא: filename: bmp
  • איתור קבצי pdf לדוגמא: filename: pdf

סוגי קבצים פופולרים נוספים שמסתתרים לכולנו במייל, תוכלו למצוא כאן.

2. מיון ומחיקת קבצים גדולים

תיבת החיפוש של ג'ימייל מאפשרת לעשות פילטר על גדלים מסויימים של קבצים ולהציג רק את אלו בגדלים מסויימים או בטווח כלשהו של גודל. המקסימום של גודל קובץ מצורף במייל הוא 25MB אז אין צורך לבצע חיפוש עבור קבצים גדולים מזה. את החיפוש עליכם לבצע עם הזנה של הגדרה לפי הגודל הרצוי:

  • איתור קבצים מעל 5MB לדוגמא: size: 5MB
  • איתור קבצים מעל 5MB לדוגמא: size: 10MB

3. מיון ומחיקת קבצים ישנים

תיבת החיפוש מאפשרת לבצע מיון של מיילים ישנים לפי תקופות זמן. לכן אם מבחינתכם מיילים מלפני 3 שנים אינם רלוונטים יותר, תוכלו למחוק אותם ולפנות מקום למיילים חדשים. את החיפוש עליכם לבצע כך:

  • מיילים ישנים מלפני 3 שנים לדוגמא: older_than:3y

אתם מוזמנים להציג איזה מספר שנים שהוא נכון עבורכם.

טיפ על! אם אתם מעבירים ומקבלים מיילים עם קבצים שתופסים הרבה נפח בחשבון שלכם, כדאי אולי להשתמש בשירות של שליחת קבצים במקום במייל, וכך לשמור את המקום הפנוי למיילים רגילים.

4. מחיקת מיילים מפח האשפה

טוב על זה אין מה להרחיב. הכנסו לאשפה ומחקו לצמיתות את כל המיילים שיש שם ואתם לא רוצים שיתפסו מקום בתיבה שלכם. זכרו שמיילים בפח האשפה עדיין תופסים נפח אחסון.

ואם כל זה לא פינה בתיבה שלכם מספיק מקום…

אם עברתם על כל הטריקים למיון ומחיקת מיילים בדואר ג'ימייל ועדיין אין לכם מספיק מקום, עברו למדריך המתקדם: איך לפנות מקום בג'ימייל במספר צעדים פשוטים.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?