יוטורנט וביטורנט – שיתוף קבצים ברשת

יוטורנט

רבים מכם ודאי שמעו על אחד מהמושגים הללו, אבל לא באמת הבינו מה זה אומר, למה זה זה טוב ואיך להשתמש בטכנולוגיה הזו. לפניכם מדריך שעוזר להבין את מושגי היסוד וכיצד להשתמש בתוכנה ביעילות.

מהו ביטורנט?
ביטורנט הוא פרוטוקול המאפשר הורדה מהירה של קבצים גדולים בשימוש של מינימום רוחב פס. ביטורנט למעשה אוסף חלקים של קובץ, אותו מעוניינים להוריד, ומוריד אותו במקביל מאנשים שכבר יש להם אותו. פרוטוקול הביטורנט מיועד להורדת קבצים גדולים כגון: סרטים, סדרות טלוויזיה, משחקים ואלבומי מוזיקה.

כיצד ניתן להוריד קבצים באמצעות יוטורנט וביטורנט?
ביטורנט מבוסס על "עוקב" (Tracker) האחראי לאיסוף המידע באשר למיקומו של הקובץ. ה-"עוקב" שומר את המידע על השרת ולמעשה אחראי על "כיוון התנועה" של חלקי הקובץ בין המשתמשים המורידים או השולחים אותו. ביטורנט משתמש במינימום רוחב פס משום שהוא מוריד חלקים שונים של הקובץ המבוקש ממספר מחשבים במקביל. בנוסף, הפרוטוקול מבוסס על עיקרון של "תן וקח" (tit-for-tat), אשר משמעותו היא, כדי לקבל יש לחלוק קבצים.
מסקנה: ככל שיותר נשתף קבצים עם אחרים, מהירות ההורדה שלנו תגדל.

הורדת קובץ דרך יוטורנט מתבצעת במספר שלבים פשוטים:

  1. פותחים דף אינטרנט רגיל ומחפשים דרך מנוע חיפוש את שם הקובץ המבוקש ו-"טוענים" אותו לתוכנת הקליינט
  2. תוכנת הקליינט מתקשרת עם הטראקר (Tracker) אשר תפקידו למצוא עוד מחשבים המריצים את התוכנה ולהם יש את הקובץ השלם או חלקים ממנו
  3. הטראקר מזהה את הקבוצה המכילה את המחשבים המרכזים את הקובץ בשלמותו והם בתהליך של שליחה או קבלה שלו
  4. הטראקר עוזר לתוכנת הקליינט להחליף חלקים של הקובץ המבוקש עם מחשבים אחרים בקבוצה. המחשב האישי של המשתמש מקבל חלקים רבים של הקובץ במקביל
  5. אם תוכנת הקליינט ממשיכה להיות פתוחה ופעילה גם לאחר הורדת הקובץ בשלמותו, אחרים יכולים לקבל קבצי טורנט מהמחשב האישי של המשתמש. אם משתמש יבחר להשאיר את התוכנה פתוחה, ההורדות העתידיות שלו ישתפרו משום שהמשתמש מדורג גבוה במערכת "תן וקח".





אז איך מורידים קבצים באמצעות טורנטים? עברו למדריך הורדת טורנטים.

אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפרסם אותן במערכת הפורומים שלנו ולקבל את ההמלצות והסיוע שלנו.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?