כך תבחרו תשתית אינטרנט

כל אחד מאתנו זקוק לאינטרנט ביתי. יש כאלה המנצלים את הנוחות שמאפשר להם האינטרנט ומעבירים את העבודה שלהם אל הבית. כך נולדו מקצועות של פרילנסרים רבים שפשוט בונים את עצמם מחדש מבלי לקום מהכיסא, דוגמת מתכנתים, כותבי תוכן, אנשי מכירות או מקדמי אתרי אינטרנט.

האינטרנט הוא חברו הטוב ביותר של האדם גם בשעות הפנאי, והוא מאפשר לו לראות את הסדרה האהובה עליו בנטפליק, לערוך קניות אונליין ביום גשום או לשוחח עם קרוב משפחה שנמצא בעבר לים. החלק הטוב הוא שלא צריך הרבה כדי להתקין אינטרנט, בסך הכול תשתית אינטרנט וספק.

מה ההבדל בין תשתית לספק אינטרנט?

את התשתית והספק ניתן להמשיך לרכבת ולמסילה. לצורך העניין, התשתית היא המסילה שעל גביה עוברת הרכבת (הספק). כך, התשתית היא למעשה ההתקן הפיזי, הכבלים שעל גביהם עובר המידע של הספק. כאשר אנו מבינים את ההבדלים האלה, ניתן להמשיך הלאה ולבחור את התשתית המתאימה.

ספק ותשתית מאותה החברה?

אחת השאלות הבולטות יותר הנשאלות בתחום זה היא האם כדאי לרכוש ספק ותשתית מאותה החברה? ובכן, רבים מתפתים להענות "כן" לשאלה הזו. כי כאשר הספק והתשתית מוצעים על ידי אותה החברה, קל יותר להתנהל מבחינה טכנית, בייחוד במקרה של תקלה. עם זאת, הסידור הזה לא תמיד משתלם מבחינת המחיר. לפעמים כדאי דווקא לבחור בספק ותשתית מחברות שונות כדי לשלם פחות.

בוחרים תשתית שמתאימה לדרישות שלנו

התשתית קובעת את מהירות האינטרנט שבביתנו. אם אנו שמים לב לכך שהאינטרנט איטי מדיי, ייתכן שיש צורך להחליף את החבילה או התשתית. מהירות האינטרנט צריכה להתאים לדרישותיו. לדוגמה, אם רק שני אנשים בבית משתמשים באינטרנט, ניתן לרכוש חבילה זולה יחסית הכוללת תשתית אינטרנט במהירות נמוכה יחסית.

אך אם מדובר במשפחה גדולה או בדירת שותפים שבה כל אחד משתמש באינטרנט לפי הצורך, כדאי לשקול לבחור בחבילה המציעה מהירות גדולה יותר. חשוב לבדוק היטב מה כוללת החבילה. לדוגמה, אם בחרתם לרכוש חבילה בסיסית מאוד, ייתכן שתצטרכו לשלם יותר על שירותים נלווים. אך במקרה שבו תבחרו בחבילה שבה הכול כלול, ניתן יהיה ליהנות מכל השירותים שאתם צריכים. 

החברה שממנה מזמינים תשתית

בחירת תשתית אינטרנט כוללת, בין השאר, בחירת חברה טובה ואמינה המציעה שירות מתאים. אלה כמה מאפיינים שכדאי לשים אליהם לב בעת בחירת תשתית:

  • שירות לקוחות – יחסי אנוש של הנציגים אינם עניין של מה בכך. כשממתינים על הקו כדי להזמין תשתית או לקבל שירות, אנו מעוניינים להרגיש בנוח לפנות לנציגים. ואכן, חברה מקצועית הדוגלת במתן שירות איכותי, עורכת סדנאות לעובדיה ומלמדת אותם לדבר נכונה עם הלקוחות. 
  • זמינות – מכיוון שמדובר במוצר חיוני כל כך כמו אינטרנט, חשוב שיהיה לכם למי לפנות 24/7. תמיכה טכנית טובה תסייע לכם לחזור לשגרה במקרה של נפילות אינטרנט, בייחוד אם יש לכם עסק פרטי מהבית שכה תלוי באספקת אינטרנט תקינה. 
  • המלצות – אין לכם כל כך ניסיון עם חברות שמספקות תשתית אינטרנט? זה הזמן להתייעץ עם חברים טובים או גולשים ברשתות החברתיות ובפורומים. תוכלו לדלות מהם מידע רב לגבי ספקי התשתית, ולהחליט בבוא העת מה כדאי לעשות. 

מתי כדאי להזמין תשתית?

ישנם מקרים רבים שבהם תרצו להזמין תשתית אינטרנט לבית. זה יכול להיות מעבר לדירה חדשה, עזיבה של שותפים שלוקחים אתם את התשתית לדירה החדשה או מעבר לתשתית אחרת בעקבות שירות לקוי.

בחירת תשתית אינטרנט היא הזדמנות טובה לבחון את המבצעים המוצעים לכם ולבחור את התנאים הטובים ביותר שיאפשרו לכם לגלוש באינטרנט בבטחה ובצורה חלקה. 

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?