כמה באמת עולה לבנות אתר וורדפרס?

כמה עולה אתר וורדפרס?

אתם חושבים לבנות אתר חדש? מצויין. אז וודאי חקרתם קצת את היתרונות והחסרונות של פלטפורמות שונות לבניית אתרים, כמה עולה אתר וורדפרס?והחלטתם שאתר או בלוג וורדפרס יהיה הכי מתאים לכם. הפוסט הנוכחי יעזור לכם להבין כמה כסף יעלה לכם לבנות אתר וורדפרס, אילו משאבים אתם צריכים להשקיע כדי לבנות ולתחזק אתר שכזה, וגם כמובן – האם זה ישתלם לכם בטווח הרחוק.

בואו נבהיר משהו חשוב, ברמה הבסיסית, אתר וורדפרס יושב על מערכת מבוססת קוד פתוח חינמית! זה אומר שכל אחד יכול להוריד קבצי התקנה של המערכת, ולהתקין אותה אצל ספק אחסון אתרים לבחירתו. יחד עם זאת, כאשר ניגשים לבנות אתר וורדפרס רציני ומעוצב, נדרשת השקעה והתאמות נוספות שדורשות זמן וכסף. בפוסט זה אפרוס בפניכם את העלויות והמשאבים הדרושים כדי שתוכלו להתכונן לקראת ההוצאות הצפויות.

דבר ראשון, לפני שאתם מחליטים לבנות אתר וורדפרס, עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. אני רוצה בלוג? אתר תדמיתי? אתר מכירתי? (איקומרס)
  2. אני רוצה לבנות אתר בעצמי או דרך איש מקצוע\חברה לבניית אתרים בוורדפרס?
  3. אני רוצה לשכור מעצב שיתאים את האתר לטעמי?
  4. אני רוצה לשכור מתכנת שייבנה את האתר לפי הצרכים הספציפיים שלי ויטמיע עיצוב קיים?
  5. האתר שלי מיועד לקהל הישראלי? לקהל בינלאומי?

כל תשובה מהשאלות בנ"ל, משפיעה מאוד על המחיר וכמות ההשקעה הנדרשת מכם, עבור בניית האתר שלכם.

עלויות בניה: אתר וורדפרס

נתחיל מעלויות בסיסיות שכל בעל אתר וורדפרס צריך לקחת בחשבון:

רכישת דומיין – כיום אפשר לרכוש דומיין ישראלי או בינלאומי בחברת My Names במחיר של 55 ש"ח (כולל מע"מ) לשנה. אין צורך לשלם מחיר גבוה מזה על דומיין.

אחסון אתר – כאן המחירים משתנים בין תוכנית לתוכנית בהתאם לגודל האתר, נפח התנועה ותוספות נלוות שמוצעות בכל תוכנית ותוכנית. התוכניות הזולות אשר מאחסנות את האתר שלכם יחד עם אתרים נוספים על השרת, מוצעות בחברות כגון: godaddy, bluehost, ויעלו לכם כמה דולרים בודדים ועד 10$ לחודש. התוכניות המתקדמות יותר המקצות שרת ייעודי לאתר שלכם כמו גם גיבויים, אבטחה מתקדמת, שיפור מהירויות טעינת אתר וכד', מוצעות בחברות כגון: DreamHost, Pagely ויעלו לכם החל מ- 19$ לחודש ועד מאות דולרים לחודש.

תבנית עיצוב – כמובן שאתם רוצים אתר מעוצב באופן מקצועי וגם כזה שעונה על הדרישות והצרכים העסקיים שלכם שאמורים לבוא לידי ביטוי באתר. ברמה הראשונית עליכם לבחור תבנית עיצוב. אני באופן אישי ממליצה מאוד לעבוד עם בילדר עיצוב בשם: אלמנטור, שפותח על ידי חברה ישראלית. גם האתר שלנו מושתת על אחת התבניות של פוג'ו ואנחנו מאוד מרוצים 🙂 אפשר גם לבחור תבנית מעוצבת אחרת מתוך הגלרייה המדהימה של themeforest בה תמצאו תבנית עם התאמה לכל סוגי האתרים והעסקים. עלות תבנית מקצועית הכוללת תמיכה, מתחילה ממחיר של 59$ ועד 100$ בתשלום חד פעמי ברכישת רישיון שימוש. ניתן גם כמובן לבחור תבנית חינמית מבין כלל התבניות המוצעות בוורדפרס עצמה, אבל קחו בחשבון שתבניות חינמיות הן מאוד מוגבלות באפשרויות שלהן, לא תמיד רספונסיביות (מותאמות למובייל) ובטח אל תבנו על זה שתקבלו תמיכה עבור התבנית.




תוספים (פלאגינים) – אחד היתרונות הגדולים באתר וורדפרס, הוא שניתן להוסיף תכונות מתקדמות לאתר שלכם כגון: טפסים, הגדרות SEO מתקדמות, כפתורי שיתוף, ניוזלטרים, גלריות, סינון ספאם, עורך טקסט מתקדם ועוד ועוד. למעשה יש אלפי פלאגינים קיימים כמעט לכל צורך. הפלאגינים לרוב מספקים גירסה חינמית עם תכונות מוגבלות, וגירסת פרימיום בתשלום עם כלל התכונות שמפתחי התוסף יצרו. מחירי פלאגינים הם בדרך סביב מספר דולרים בודדים בתשלום חודשי.

עיצוב אתר על ידי מעצב המומחה בעיצוב אתרי וורדפרס, שייעצב לכם אתר לפי רצונכם המדוייק וישתמש בשפה העיצובית של העסק שלכם. מעצב יעשה לכם התאמות של נראות ברמה גבוהה ואמור להעלות את הויזואליות של האתר שלכם, לרמה גבוהה יותר ממה שתבנית תספק לכם. כמובן, לא חובה לשכור מעצב ולעתים אפשר להסתפק בעיצוב הבסיסי או המתקדם של התבנית. לרוב, התבניות בתשלום מאפשרות פונקציות עיצוב נרחבות שאינן דורשות ידע בתכנות או בעיצוב. מחיר שעתי של מעצב נע בסביבות 150-200 ש"ח לשעת עבודה.

תיכנות אתר – ייתכן ותרצו לעשות התאמות ספציפיות באתר שלכם כמו לשנות מבנה אתר, להוסיף תכונות או ליצור אפליקציות מותאמות אישית לאתר שלכם, וכל דבר אחר העולה על רוחכם. במידה והשינויים הם פשוטים, תוכלו לפנות לתמיכה של החברה ממנה קניתם את תבנית האתר, אבל אם אתם זקוקים לשינויים יותר דרסטיים – עליכם לשכור מתכנת וורדפרס הבקיא בשפת תכנות PHP כדי לבצע אותם. מחיר שעתי של מתכנת הוא בסביבות 200-300 ש"ח לשעת עבודה. כמה שעות תכנות תצטרכו? זה מאוד תלוי בשינוי שאתם רוצים לבצע באתר. חשוב לבקש הצעת מחיר מפורטת מהמתכנת, לפני שניגשים לביצוע המשימה.

תחזוקת אתר – זהו אחד החלקים החשובים בניהול אתר וורדפרס. יש להפריד בין "ניהול האתר" שמתייחס לרוב לניהול התוכנים והמדיה בו ומתבצע על ידכם או על ידי מנהל תוכן או שיווק ששכרתם לשם כך, לבין תחזוקת אתר שמתייחסת לרוב למי שדואג לפרטים היותר טכניים של האתר (להתקין אתר בשרת אחסון, לדאוג לגיבוי של המידע, לעדכן תוספים, לשפר ביצועים ומהירויות, לדאוג לאבטחה, לטפל בתקלות ועוד).

במידה ויש לכם ידע טכני כלשהו, תוכלו להסתדר לגמרי לבד גם עם תחזוקת האתר ואז הזמן שתשקיעו- הוא עליכם, אבל אם אין לכם ידע טכני – תחסכו לעצמכם המון זמן וטעויות שיכולות להשבית את האתר ולגרום לו נזק, ופנו לאיש מקצוע שיטפל בזה. מחירי תחזוקת אתר אצל אנשי מקצוע, יכולים לנוע בין 350$ ועד 600$, שוב, תלוי בצרכים שלכם, בגודל האתר ובתחזוקה הנדרשת עבורו.

לנוחיותכם, להלן טבלה שמסכמת את השירות והמחירים הכלולים בבניית אתר וורדפרס.

[ws_table id="3"]

יש לכם שאלות נוספות? צרו איתנו קשר או פרסמו שאלות בפורום.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?