כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית היא תחום מאתגר, שדורש שילוב של יכולות מעולמות שונים. משרדי פרסום שמציעים שירותים של כתיבה שיווקית באינטרנט צריכים להצליח להעביר מסר ממוקד ומדויק בתוך כל תוכן שיווקי, וגם לעשות זאת בצורה מרתקת ושובת לב. עולם האינטרנט מציף כל משתמש בכמויות אדירות של תוכן שיווקי ולא שיווקי, וכדי להצליח ללכוד את תשומת הלב המוגבלת של כל גולש, יש לעשות מאמץ רב. 

תוכן שיווקי באינטרנט כיום משמש לא רק להשפעה על לקוחות פוטנציאליים ועל הניסיון להניע אותם לרכישה של מוצר או שירות, אלא צריך גם לדבר בשפה ש"תמצא חן" בעיני האלגוריתם של גוגל. לא ניתן להתעלם מכך שכתיבה שיווקית שנעשית אונליין כיום מכוונת גם כדי לקדם אתרים במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.

לכן, כל תוכן שיווקי שמועלה לאתרים צריך להכיל לא רק מידע שעטוף בצורה מעניינת, אלא להכיל גם את מילות המפתח הרלבנטיות ואת האזכורים הנכונים שסייעו לאתר שבו הוא מפורסם להתקדם ולקבל חשיפה טובה יותר ברשת. 

ההשלכות של הצורך להתקדם בגוגל על תחום הכתיבה השיווקית באינטרנט, אף הובילו לתופעה של מאמרים הנכתבים רק לצורך שימוש במילות מפתח מסוימות, שאינם מיועדים לקריאה של עיניים אנושיות, אלא לקריאה של הבוטים של מנועי החיפוש.

יחד עם זאת, משרדי פרסום איכותיים שמציעים שירותים של כתיבה שיווקית ברשת, כמו פי.אר דיגיטל, למשל, מקפידים על כך שהתכנים שהם מפיקים יהיו ברמה גבוהה וימלאו את שתי המטרות של העלאת התוכן בצורה טובה.  

ההשפעה של כתיבה שיווקית באינטרנט על קידום אתרים

מכיוון שכל תוכן שמועלה לאינטרנט נסרק גם על ידי גוגל ומנועי החיפוש האחרים, תוכן שיווקי הפך להיות גם אמצעי של קידום אתרים. האלגוריתם של גוגל הוא מתוחכם מאוד, ויודע לזהות תכנים איכותיים ממקורות אמינים ובעלי סמכות בתחומם. הוא גם יודע לתגמל אתרים שהם עשירים בתוכן איכותי, ולהעניק להם דירוגים גבוהים יותר בתוצאות חיפוש הרלבנטיות להם. 

לעומת זאת, הוא בהחלט גם יודע להעניש אתרים שמגישים לגולשים תכנים רדודים ובלתי איכותיים, שברור שנועדו אך ורק לקידום אתרים, ואין בהם ערך מוסף לקוראים.

העונש יכול להתבטא במתן ציוני דירוג נמוכים יותר, ואף בענישה כוללת של הסרת האתר מתוצאות החיפוש כליל. מנהלי אתרים שסופגים עונש כזה מגוגל, צריכים לעבוד קשה מאוד כדי להשיב את האמון של מנוע החיפוש, ולחזור להופיע בעמודי התוצאות שלו. 

האתגרים העומדים בפני כותבים באינטרנט

לאור החשיבות הרבה שיש לכתיבה של תוכן איכותי באינטרנט, יש לא מעט אתגרים העומדים בפני כותבים של תוכן שיווקי ברשת. ראשית, במישור השיווקי עצמו, הכתיבה צריכה להביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים של המוצר או השירות שהיא מקדמת.

בנוסף לכך, היא צריכה ללכוד באופן כלשהו את הערך המוסף של החברה שהיא מפרסמת, ולתת לו ביטוי באופן מקורי ויצירתי כלשהו. זאת מכיוון שתשומת הלב שכל גולש יקדיש לקריאת מאמר שיווקי ברשת היא מועטה ביותר.

אם התוכן שהוא קורא לא מצליח לעניין אותו במהלך השניות הראשונות של הקריאה, הוא יעדיף להתקדם במהירות לתוכן אחר, שהוא לא בהכרח מילולי אלא יכול להיות גם קליפ או סרטון. 

התחרות הזו של תכנים מילוליים מול סרטונים ומול טרנדים נוספים ברשת, יכולה להיות מאתגרת מאוד. כדי לנצח בתחרות הזו, התוכן השיווקי צריך להיות באמת כתוב היטב ובאמת להצליח להביא אמירה מובהקת שתדבר לליבו של הקורא. 

איך כותבים לאינטרנט כיום?

האתגרים והתחרות, שמעמידים את הכותבים של תוכן דיגיטלי באינטרנט במשימה לא פשוטה, צריכים להוביל לכך שכתיבה שיווקית באינטרנט תהיה באמת משהו שנותן ערך לקוראים. כאשר גולש מסוים מחפש בעצמו מידע על מוצר כלשהו, קל יותר לעניין אותו בתוכן.

אך במקרים רבים התוכן השיווקי מופיע מול הגולש בפלטפורמות שונות, כמו הרשתות החברתיות למשל, כתוכן מומלץ שהוא לא חיפש בעצמו. לכן, כתיבה שיווקית לרשתות החברתיות צריכה להיות מאוד יעילה וממוקדת, ולהביא בחשבון את חלון ההזדמנויות המוגבל שיש לה ללכוד את תשומת הלב של הקורא. 

האתגרים האלה מובילים לכך שכתיבה שיווקית באינטרנט כיום היא מתוחכמת יותר וגם קצרה יותר. לגולש הממוצע אין סבלנות לקרוא מאמר של 4 עמודים, שהוא יצטרך להקדיש לקריאתו זמן ממושך. הוא יעדיף קטעי תוכן קצרים יותר, שבהם המסר המרכזי מועבר בצורה מהירה וברורה.

בעידן דיגיטלי שבו כולנו רגילים לגירויים מהירים מאוד ועוצמתיים מאוד, התוכן השיווקי יוכל למלא את ייעודו רק אם יוכל להתחרות בדרך כלשהי בכל הגירויים האחרים שיש לגולשים ברחבי הרשת. אם יצליח לעשות זאת, הרי זו תהיה ההוכחה לכך שמדובר בכתיבה שיווקית טובה לאינטרנט. 

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?