איך לאתר תוכן משוכפל ואיך להימנע מתוכן כזה בעת הכנת תוכן לאתר שלכם?

תוכן באתר שלכם הוא אבן יסוד קריטית לשימוש באתר כדי לקדם את העסק. התוכן הוא הבסיס לתקשורת שלכם עם קהל הגולשים המגיע אל האתר וכמובן שהוא גם הדבק שמחבר בין מנועי החיפוש לעמודי האתר שלכם. למעשה, מנועי החיפוש סורקים את הטקסטים והקודים של האתר שלכם ולפיכך יודעים במה האתר וכל עמוד בו עוסקים.

כך הם יכולים להציג תוצאות רלוונטיות לגולשים במנוע החיפוש שלהם. מלבד מנועי החיפוש, לתוכן חשיבות רבה גם במתן הערך לגולשים שלכם, מתן מענה לצורך שלהם, בניית אמון עם הגולשים והנעת הגולשים לפעולה ליצור עמכם קשר או לבצע רכישה באתר. תוכן משוכפל הוא אחת הסכנות הגדולות ביותר באינטרנט וגוגל מענישה על כך ללא רחמים.

ההשלכות של תוכן מועתק באתר שלנו:

חשוב להבין: לכל דבר שהוא לא יצירה שלנו יש זכויות יוצרים. גם מאמר מסוים שאתם עשויים לקרוא באינטרנט, תמונה, סרטון ווידיאו או קובץ אודיו שאתם שומעים – כולם מוגנים בזכויות יוצרים כיוון שהם לא פרי היצירה שלכם. למרות זאת, עדיין צריך לדאוג לתוכן לאתר שלנו נכון? ולא תמיד בעל העסק יכול להכין בעצמו את התוכן ולכן צריך לשלם לכותב תוכן להכין את התוכן לאתר העסק.

כותב התוכן כותב להרבה בעלי עסקים תוכן – הוא לא באמת בקיא בכל אותם סוגי עסקים כמו אותו איש מקצוע שעבורו הוא כותב, אבל הוא משתמש באינטרנט כדי ללמוד על אותו נושא ולהכין מאמר במילים אחרות, מאמר משוכתב או יוצר מאמר חדש לחלוטין מהידע שלמד.

בין אם אתם מודעים לכך או לא, עשוי להיות תוכן מועתק באופן מלא או חלקי באתר שלכם ולכן חשוב בשלב ראשון שתבדקו שהתוכן באתר שלכם הוא אכן ייחודי וראוי להיות באתר שעובר תהליך של קידומו בגוגל, גם אם אתם כתבתם אותו בהשראת תוכן אחר באינטרנט ובוודאי אם כותב תוכן חיצוני הכין אותו עבורכם.

כיצד אנו בודקים את ייחודיות התוכן באתר שלנו?

אנו כרגע לא מדברים אפילו על הפרת זכויות יוצרים של אדם אחר שעמל ליצור מאמר ייחודי מידע וניסיון ייחודיים משלו (שזה חמור בפני עצמו) ורק נזכיר כי גוגל לא סלחניים לגבי תכנים מועתקים. כמובן שיש דרגות לתוכן מועתק ובהתאם לכך הענישה סביר להניח. אם תעתיקו מאמרים שלמים ממקורות אחרים לאתר שלכם וגוגל יסרוק את האתר שלכם ויגלה את זה סביר להניח שהאתר שלכם ייענש בגוגל ולא יוצג בתוצאות החיפוש.

במידה ומדבר במשפט פה משפט שם, זה יהיה תלוי בכמות התוכן שתהיה בעמוד שלכם ובאחוז היחסי שאותו משפט תופס ביחס לכמות התוכן באותו עמוד. על מנת ללכת לישון בלילה בראש נקי ולהיות בטוחים שאתם נקיים מתוכן מועתק מבחינת גוגל – השתמשו ב-copyscape.

מדובר באתר המאפשר לכם להעתיק תוכן מסוים ובלחיצה על כפתור לבדוק האם התוכן הזה מועתק ממקור אחר כלשהו באינטרנט. אם המערכת תגלה מקור אחר באינטרנט שבו התוכן נמצא היא תציג לכם את החלקים המועתקים שתוכלו למחוק, לערוך או לתקן אותם. כל בדיקה עולה כמה סנטים אבל זה שווה את זה.

איך להימנע מהכנת תוכן משוכפל לאתר?

זה בסדר ללמוד נושאים מהאינטרנט ולשכתב תוכן, אולם צריך לעשות זאת בחכמה, מבלי להפר זכויות יוצרים של מישהו אחר או לפגוע באומנות שלו וכמובן מבלי משפטים מועתקים מילה במילה.

עדיף שלא יהיה אפילו משפט אחד מועתק כפי שהוא ממקור אחר ועבור כותבי תוכן מנוסים זה כבר מובן מאליו. לכן כאשר אתם עובדים מול כותב תוכן או חברת תוכן וודאו שהיא אמינה, בקשו לראות דוגמאות ותאמו ציפיות מראש לוודא שהטקסטים אכן לא מועתקים.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?