מדוע אתם חייבים אתר מובייל מותאם לעסק שלכם

מדוע אתם חייבים אתר מובייל מותאם לעסק שלכם

אם הספקתם לעבור על ההבדלים בין אתר מותאם, רספונסיבי או אפליקציה, אתם מבינים כי אתר מותאם זו הפלטפורמה שמתאימה לעסק שלכם ובנושא זה יעסוק המאמר הנוכחי.

מטרתו של כל בעל עסק או חברה המשווקים בעולם הדיגיטלי, היא להביא כמה שיותר גולשים אשר יהפכו להיות לקוחות של השירות או המוצר המוצע. אתר מותאם עונה בדיוק על מטרה זו ומשמש כנישה תומכת לבעלי עסקים וחברות – גדולים וקטנים, להרחיב את פעילותם ברשת האינטרנט ולהנגיש את העסק שלהם ללקוחות בכל זמן נתון. במאמר זה נסביר מדוע אתם חייבים אתר מובייל מותאם לעסק שלכם ולמה זה חייב להיות חלק מהתקציב השיווקי של כל בעל עסק.

מדוע אתם חייבים אתר מובייל מותאם לעסק שלכם

מה זה בדיוק אתר מותאם למובייל?

אתר אינטרנט שבנוי בשפת התיוג HTML ונראה כמו אתר אינטרנט רגיל, רק בקטן. לפני שבונים אתר מותאם לסלולר, קודם מתכננים ומאפיינים אותו כך שיתאים לצפייה במסכי סלולר וסמארטפונים שהם כאמור קטנים יותר ממסכי מחשב. אתר מותאם גם מכונה: "מובייל ווב" Mobile Web.

כמות המידע והתוכן שיוצג באתר המותאם, יהיה משמעותית מצומצם יותר לעומת אתר אינטרנט רגיל משתי סיבות עיקריות:

הראשונה, על מנת לאפשר מהירות טעינה גבוהה של המידע, ניווט קל לגולש והנעה לפעולה של הגולש: אנחנו רוצים שהגולש יעשה משהו כמו: יתקשר לבית העסק, ישאיר פרטים בטופס, יצטרף לניוזלטר ועוד – ובטח לא להלאות אותו בכמות מידע בלתי נגמרת שתגרום לו בסופו של דבר ללכת לאיבוד…

השניה, להבדיל מאתרי אינטרנט שמופעלים על גבי מחשב עם משאבי מערכת ועיבוד גבוהים, מכשיר סלולרי הוא "חלש" יותר ולכן אנחנו נרצה להעמיס עליו כמה שפחות אלמנטים ורכיבים כדי שזמינות התוכן תהיה גבוהה ומהירה והגולש לא יחווה זמני טעינה ארוכים (מה שלרוב גורם לגולש לנטוש את האתר ולעבור לאתר מתחרה שהמידע בו זמין ומהיר).

שורה תחתונה: אתר מותאם מציג אתר אינטרנט שימושי וייעודי לגולש באופן מתומצת, ברור ובעיקר – שאמור לענות על הצורך של הגולש כמה שיותר מהר.



10 סיבות למה אתם חייבים אתר מובייל מותאם לעסק שלכם

1. רכישת מכשירים סלולריים וגלישה באמצעות סלולר רק הולכת וגוברת בארץ ובעולם וכיום יש הרבה יותר מכשירים סלולריים מאשר מכשירי דסקטופ שולחניים.

2. כיום, משתמשים צורכים ומחפשים מידע בכמות גבוהה דרך מכשירי המובייל ודורשים תקשורת ומיידיות.

3. אתרי סלולר מותאמים בעלי זמינות גבוהה ייזכו בתשומת הלב של הגולש ויניעו אותו לפעולה.

4. אתרי מובייל ידידותיים למשתמש מקבלים דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש

5. אתר מותאם יכול להשתמש בתכונות של המכשיר הסלולרי על מנת לתת שירות מתקדם לגולש כגון: צילום, ניווט, חיוג טלפוני ועוד

6. מחיר לא יקר לעומת פיתוח אפליקציה (יש היצע גדול מאוד של מתכנתי אינטרנט לעומת מתכנתי אפליקציות)

7. ישנם כלים אוטומטיים שבאמצעותם תוכל לבנות דיי בקלות וללא שום ידע טכני אתר מותאם למובייל כגון: Dudamobile, goMobi ועוד. השימוש בכלים אלו כרוך לרוב בעלות חודשית של מספר דולרים ספורים

8. אתר קל מאוד לתפעול מבחינת התוכן – לרוב מתבצע דרך מערכת ניהול תוכן (CMS)

9. נגישות גבוהה לגולשים. אתר מותאם הוא כמו אתר אינטרנט רגיל שאפשר להגיע אליו באמצעות כתובת אינטרנט רגילה ברחבי הרשת

10. בפשטות: "אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים" (הקבלה להימצאות של העסק בסביבה הסלולרית)

איך לבנות את האתר המותאם שלכם?

א. הקפידו על העיצוב. העיצוב צריך להיות פשוט ודומה לאתר הדסקטופ המקורי שלכם. שמרו על שפה עיצובית קבועה בין האתרים השונים והצמדו למיתוג של העסק שלכם. למשל: אם הלוגו שלכם הוא ירוק עם אפור, אל תבנו אתר מותאם בצבעי סגול וכחול.

ב. תוכן ממוקד. הגדירו מספר מצומצם של עמודי מידע\תוכן החשובים ביותר וכמובן יישמו שיטות להנעה לפעולה של הגולש. זכרו שאנחנו לא רוצים שהגולש יהיו עמוס ביותר מידי מידע ויילך לאיבוד, ובטח לא מעוניינים שהאתר המותאם יהיה כבד – מה שיוביל לזמני טעינה גבוהים ונטישה של הגולש לטובת המתחרים.

ג. חיפוש עדכני, סלקטיבי ומיידי. הרבה מאוד מהגולשים שמבצעים חיפוש דרך המכשיר הסלולרי, מצפים לקבל מידע שרלוונטי להם כאן ועכשיו. הקפידו שהתוכן שלכם יהיה תמיד מעודכן ועכשווי. זכרו שכאשר הגולש מקליד שאילתא מסויימת דרך הסלולר, הוא מצפה לסיוע בביצוע פעולה מסויימת. חשבו איך אתם מביאים את הגולש לפיתרון מהיר דרך האתר המותאם שלכם.

ד. צריכת משאבים. אם באתר שלכם יש צורך בשליפת מידע חיצוני מתוך מסדי נתונים או לבצע חישובים (לדוגמא: הצגת מידע למשתמש רשום), כדאי לתכנן זאת בצורה בה הגולש לא ייפגע בשל זמני טעינה ארוכים. כדי להתגבר על מכשול זה, כדאי לתכנן ולעצב את שלבי הפעולה של החישוב או שליפת הנתונים מבחוץ בצורה של "צעד אחר צעד" כשבכל צעד תתרחש אינטראקציה אחת אשר לא תאט את האתר. אפשר גם לשים מסכי טעינה והתקדמות, כך שייווצר אצלהגולש הרושם שמתרחשת התקדמות באינטראקציה שהוא ביקש.

לסיכום, בניית אתר מותאם דורש תכנון וחשיבה טרם הפיתוח. זכרו את הגולשים שלכם, מה הם צריכים ואיפה הם נמצאים ונסו לתת להם פתרונות מהירים, עדכניים ואיכותיים שייגרמו להם להיות לקוחות מרוצים.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?