מדריך גיבוי תמונות ללא הגבלה עם גוגל תמונות

אתם חובבי צילום ויש לכם אוסף תמונות שאתם רוצים לארגן לפי קטגוריות? חזרתם מטיול ארוך בחו"ל וצילמתם אלפי תמונות שאתם רוצים לשמור למזכרת? אתם הורים שמצלמים בלי סוף את הילדים עד שנפח האחסון במכשיר שלכם נסתם?
גיבוי תמונות בחשבון גוגל

הפיתרון: גיבוי תמונות ללא הגבלה

גוגל מציעה שירות גיבוי ואחסון תמונות ללא הגבלה בחינם ולתמיד שנקרא "גוגל תמונות" או בשמו הרשמי: Google Photos דרכו ניתן לבצע גיבוי מכל מכשיר המחובר לאינטרנט. במדריך זה אראה לכם צעד אחר צעד כיצד להגדיר גיבוי אוטומטי לתמונות או ווידאו הקיימים על המחשב, במכשיר האנדרואיד או במכשיר האייפון שלכם בקלות.

גיבוי תמונות בחשבון גוגל

גיבוי אוטומטי של תמונות מכל מכשיר

בחרו את המכשיר ממנו תרצו לבצע גיבוי אוטומטי לתמונות שלכם.

1. גיבוי אוטומטי לאנדרואיד

2. גיבוי אוטומטי לאייפון

3. גיבוי אוטומטי למחשב

גיבוי תמונות אוטומטי לאנדרואיד

א. הורידו והתקינו את אפליקציית Google Photos לאנדרואיד (אם אין לכם אותה עדיין)
ב. כאשר תפתחו את האפליקציה לחצו על ההגדרה שמופיעה למעלה: "גיבוי וסינכרון כבוי"
ג. לחצו על אפשרות "גיבוי וסנכרון" להפעלה
ד. בחרו חשבון גוגל אליו אתם מעוניינים לגבות את המדיה שלכם
ה. הפעילו הגדרות נוספות כרצונכם בלחיצה על האפשרויות: גיבוי תמונות, גיבוי סרטונים, מתי לבצע גיבוי (כדאי לבחור באפשרות "בזמן טעינה בלבד" כדי לא לבזבז לכם בטרייה כאשר הטלפון לא בטעינה).

זה הכל, מעתה יתבצע באופן אוטומטי גיבוי לאנדרואיד עם כל המדיה שבחרתם (תמונות, ווידאו או שניהם) ברגע שתוסיפו קבצים חדשים למכשיר האנדרואיד שלכם.

גיבוי תמונות אוטומטי לאייפון

א. הורידו את אפליקציית Google Photos לאייפון (אם אין לכם אותה עדיין)
ב. לחצו על "התחל"
ג. בחרו חשבון גוגל אליו אתם מעוניינים לגבות את המדיה שלכם מהאפשרויות בראש המסך
ד. הזיזו את כפתור ההפעלה של הגדרת "גיבוי וסנכרון" (עדיף לא להפעיל את אפשרות "השתמש בנתונים סלולריים לגיבוי כאשר wifi לא זמין כדי שהגיבוי לא "יאכל" לכם מנפח הגלישה הסלולרית)
ה. לחצו על "המשך" ובחרו את איכות התמונות הרצויה – להזכירכם האפשרות "איכות גבוהה (אחסון חינם ללא הגבלה) היא המומלצת במידה ואתם רוצים לבצע גיבוי חופשי ללא הגבלה של המדיה שלכם.

זה הכל, מעתה יתבצע באופן אוטומטי  גיבוי לאייפון עם כל המדיה שבחרתם (תמונות, ווידאו או שניהם) ברגע שתוסיפו קבצים חדשים לגלריית התמונות שהגדרתם באייפון שלכם.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

3. גיבוי תמונות אוטומטי למחשב

א. בשלב ראשון עליכם להוריד למחשבכם את אפליקצית העלאת תמונות הדסקטופ
ב. התקינו את התוכנה ועקבו אחר הצעדים המבוקשים (התחברות לחשבון הגוגל שלכם)
ג. כעת ייפתח חלון בו תתבקשו לציין את תיקיות המדיה אותן אתם רוצים לגבות באופן אוטומטי

גיבוי תמונות בגוגל תמונות

ד. לחצו על כפתור "Add folder" כדי להוסיף תיקיות נוספות שאתם שומרים בהן תמונות
ה. וודאו שכפתור "High Quality" מסומן
ו. לחצו על כפתור "Start Backup" ובחלון הנוסף שייפתח לחצו על "OK"

זה הכל, הגיבוי מתחיל ומעתה כל תמונה חדשה שתוסיפו לתיקיה שלכם תסתנכרן באופן אוטומטי לענן. בסרגל הכלים התחתון תוכלו לראות את אייקון גוגל פוטוס מסנכרן את התמונות שלכם – ותוכלו לעצור את הסינכרון או לשנות הגדרות בכל שלב בעת לחיצה על האייקון.

שימו לב שבאפשרותכם לגבות את התמונות בגודלן המקורי (אפשרות זו מופיעה בחלון ונקראת Original), אבל גיבוי מסוג מאפשר לכם לאחסן תמונות מקוריות רק אם יש לכם נפח אחסון פנוי בתיבת הגוגל.

קחו בחשבון שתמונות מקוריות סותמות דיי מהר את תיבת נפח האחסון ומגיעות לתקרה שמציעה גוגל בחינם 15GB. במידה ובכל זאת תרצו לשמור את התמונות בגודלן המקורי – תוכלו לרכוש בתשלום נפח אחסון נוסף דרך כפתור Get More storage.

עוד דברים שכדאי לדעת על גוגל תמונות

לגוגל תמונות יש יכולות מתקדמות להציג את המדיה שלכם בקבוצות מיוחדות, לחפש מדיה לפי קטגוריות מתקדמות וזיהוי פנים, למחוק תמונות לאחר העלאה שלהם, התחברות לאפליקציות חיצוניות אחרות ועוד ועוד. על כל אלו נספר בהרחבה בפוסט טיפים לניהול גלריית תמונות גוגל. הצטרפו לניוזלטר שלנו ולא תפספסו שום עדכון חשוב 😉

יש לכם שאלות? הכנסו לפורום שאלות ותשובות באתר שלנו ונשתדל לסייע לכם.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?