מה שידעתם ולא ידעתם על פרסום ממומן בגוגל, וגם, האם זה עובד

האם פרסום ממומן בגוגל עובד? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שיטת הפרסום הכי פופולרית בזירה הדיגיטלית, שיותר מ- 80% מהעסקים משתמשים בה

האם ידעתם שיותר מ- 80% מהעסקים ברחבי העולם בוחרים להשקיע על מודעות ממומנות בגוגל? יש לזה כמה סיבות טובות. 

אם אתם שואפים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא, קמפיינים לרשת החיפוש של Google Ads עשויים להיות שימושיים מאוד עבורכם. מודעות לרשת החיפוש מאפשרות לכם להציג את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש, ולהוביל יותר תנועה לאתר שלכם. המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על פרסום ממומן בגוגל וכיצד תוכלו להפעיל מודעות חיפוש באמצעות Google Ads.

מה זה פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא פרסום שמתבצע דרך מערכת גוגל אדס, שבעבר כונתה גוגל אדוורדס, ומאפשרת לעסקים להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל וברשת הפרסום שלה.

מהו חיפוש בתשלום?

כשמשתמשים מקלידים משהו בגוגל, מוצגת להם רשימה של תוצאות בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP). ברשימה הזו מופיעות גם תוצאות אורגניות וגם תוצאות בתשלום.

תוצאות חיפוש בתשלום מופיעות בחלק העליון של ה- SERP, והן כוללות את המילה 'מודעה' בבולד. כדי להתחיל להפעיל מודעות חיפוש ולהניב תנועה לאתר שלכם, מפרסמים נרשמים לחשבון Google Ads. ורק כאשר מישהו לוחץ על המודעה הזו ועובר לאתר שלהם, הם מחויבים בתשלום עבור פרסום ממומן בגוגל.

בחירת מילות המפתח קריטית להצלחת הקמפיין

כדי שהקמפיין יצליח, נדרש לאתר את מילות המפתח שיביאו הכי הרבה כניסות איכותיות לאתר. כדי לבחור אותן יש להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל אדס ולקחת בחשבון את הרלוונטיות שלהן לקהל היעד והביקוש שיש להן. בנוסף לקידום ממומן חשוב לדעת שמחקר מילות המפתח הינו כלי חזק המשמש גם לקידום אורגני של האתר שלך בגוגל, להמשך קריאה לחצו כאן. 

ככל שנפח החיפוש של מילות מפתח בגוגל נמוך יותר, כך צריך להיות זול יותר לזכות במכירה פומבית ולהציג את המודעה בראש ה- SERP. המחירים המדויקים נקבעים לפי 'כמה עסקים אחרים מציעים על אותן מילות מפתח'.

איכות מילות המפתח שהמפרסמים בוחרים משפיע על איכות המודעה יחד עם רלוונטיות מילת המפתח לקריאייטיב של המודעה וחוויית המשתמש בדף שאליו המודעה מפנה. הציון שהמודעה מקבלת על סמך הנתונים הללו תקבע במידה רבה את יעילות השיווק באמצעות פרסום ממומן בגוגל.

הערכת ביצועים

Google Ads מאפשרת לנטר את תוצאות המודעות גם אחרי שהקמפיין יצא לאוויר. הודות לעובדה שניתן לאמוד את הצלחת המודעה, ניתן לבצע שינויים, התאמות ושיפורים כדי לקבל תוצאות טובות יותר. בין הנתונים שניתן למדוד נמנים כמות המשתמשים שנחשפו למודעה, כמות ההקלקות של משתמשים שעברו לאתר וכמות ההכנסות של האתר מפיק המודעות.

יתרונות הפרסום הממומן בגוגל

כוונה גבוהה – אנשים נתקלים במודעות הממומנות בגוגל כשהם מחפשים מידע, שירות או מוצר באופן יזום. התוצאות הללו מקבלות 65% מהקליקים, לעומת 35% עבור תוצאות אורגניות.

חסכוני – המודעות מוצגות רק כשהן רלוונטיות, ניתן להגביל את ההוצאות ולתזמן את המודעות לזמנים אופטימליים.

אמינות – גוגל היא מנוע החיפוש הגדול והאמין בעולם, וזו הסיבה ש- 63% מהמשתמשים ברחבי העולם אומרים שהם ילחצו על מודעת גוגל, לעומת 15% על מודעת אמזון, 9% עבור יוטיוב ו- 6% עבור בינג. בישראל אחוז המשתמשים בגוגל עולה על 90%.

מדידה ברורה – עם נתונים סטטיסטיים מדויקים, ניתן לבצע אופטימיזציה למודעות ולהניב תוצאות טובות יותר עם החזר השקעה גבוה יותר.

תוצאות מיידיות – בעוד לתוצאות אורגניות לוקח זמן להגיע למקומות הגבוהים בגוגל, מודעות החיפוש הממומן מופיעות מיד.

לאור האמור לעיל, אין זה מפתיע ש- 80% מכל העסקים מתמקדים בגוגל אדס לפרסום ממומן בגוגל. עד כמה זה עובד? תלוי באיכות ניהול החשבון, המקצועיות של מי שאחראי לכך ואיכות תפעול המודעות.

מודעות שופינג בגוגל

באמצעות גוגל שופינג הכל עובד אחרת. המפרסמים לא מגישים הצעות מחיר עבור מילות מפתח, אלא מבצעים אופטימיזציה של עדכון המוצרים ומשתמשים במילות מפתח שליליות והגדרות עדיפות על מנת לשלוט בעלויות המודעות והצגתן.

מודעות ברשת המדיה של גוגל

רשת המדיה של גוגל מונה יותר מ- 200 מיליון אתרים, אפליקציות וסרטונים, שבהם מודעות של גוגל יכולות להופיע. הרשת הזו מגיעה ל- 90% ממשתמשי האינטרנט העולמיים, מה שיכול להעניק חשיפה נרחבת לכל מודעה.

משמעות רשת המדיה היא טווח הגעה רחב מאוד במחיר סביר. הבחירה במודעות ברשת המדיה או בתוצאות החיפוש תלויה במידה רבה ביעדי השיווק ובקהל היעד.

עלות המודעות הללו נקבעת באופן דומה, אך מופעלות באופן שונה על ידי "מיקומים" או דפים ספציפיים, שבהם מפרסמי אתרים או אפליקציות מקצים לכך שטחי פרסום.

הפרסום הזה עובד!

כל עוד המפרסם או הקמפיינר יודעים להפעיל את המודעות נכון ולנטר אותן בצורה מקצועית, הפרסום הממומן בגוגל עובד.

חשוב להדגיש, שלא די בכתיבת מודעת פרסום, וקיימים פרמטרים טכניים שחייב להכיר על מנת למקסם את תוצאות הקמפיין. פרט לכך, נדרשים ידע נרחב בשיווק והיכרות עם שיטות עבודה פופולריות כמו בדיקת A/B, רימרקטינג, קופירייטינג ועוד.

כמו בכל תחום, גם הפרסום הממומן בגוגל מצריך ידע נרחב וניסיון, וכדי להבטיח שזה יעבוד כל הזמן, חשוב להתעדכן בעדכונים של גוגל מידי חודש.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?