איך קונים באיביי

איך קונים באיביי

באיביי ניתן לקנות כמעט הכל. אפשר למצוא מוצר רגיל ומוכר וגם מוצר הזוי ומטורף. החכמה היא לדעת לאתר את המוצר הרצוי, ולקנות אותו במחיר משתלם אם בהשתתפות במכרז, או במחיר קבוע Buy it Now. ישנם מספר שלבים מרכזיים בדרך להיות קונה באיביי. לפניכם מדריך קניה באיביי שמתאר "צעד אחר צעד" את השלבים בדרך להיות קונה באיביי:

  1. להירשם לאתר איביי ולפתוח חשבון בפייפאל
  2. למצוא משהו לקנות
  3. לבחור פורמט קניה מועדף
  4. לבחון את המוכר
  5. לבחור שיטת תשלום
  6. לעקוב אחר רכישות ופידבקים

להירשם לאתר איביי ולפתוח חשבון באתר פייפאל

תהליך ההרשמה לאתר איביי פשוט מאוד ודומה לכל תהליך הרשמה שביצעתם באתר אחר.

עמוד הרשמה לאיביי

למצוא משהו לקנות

ישנן שלוש אפשרויות חיפוש: איתור לפי קטגוריות, חיפוש חופשי באמצעות מילות מפתח (כמו גוגל), וחיפוש מתקדם.

איתור לפי קטגוריות
איתור לפי קטגוריות מנוהל בשיטה היררכית בה ניתן להגיע לתת קטגוריות. לדוגמא: קטגוריה ראשית של "מוזיקה" מובילה לתת קטגוריות של "תקליטים", "תקליטורים", "קסטות" ועוד, ובחירה מתוך אחת האפשרויות הללו תוביל לעוד תת קטגוריות עד למוצרים עצמם.

קטגוריות באיביי

חיפוש על פי מילות מפתח
חיפוש חופשי דומה מאוד לחיפוש במנוע גוגל המוכר, בו אתם יכולים לבצע חיפוש מוצר על פי מילות מפתח. מנוע החיפוש יבצע התאמה בין מילות החיפוש שהקשתם לבין הכותרות של עמודי המכירות (Listing).

חיפוש לפי מילות מפתח

חיפוש מתקדם
מאפשר לקבל תוצאות לאחר ביצוע סינונים ואפשרויות חיתוך רבות. בחיפוש המתקדם אפשר להגדיר למשל שהמוצרים שיופיעו יהיו רק של מכירה פומבית, יהיו מוגבלים במחיר וקיים משלוח למדינת ישראל.

חיפוש מתקדם



לבחור פורמט קניה מועדף

ישנם 3 פורמטים מרכזיים של מכירת מוצרים באיביי: Auction (מכירה פומבית), Buy it Now (קנה עכשיו) ו- Classified Ads.

לכל אחת מהשיטות קיימים יתרונות מסויימים וגם אפשרות לבצע שילוב ביניהן.

מכירה פומבית
כל קונה באתר יכול להגיש הצעת מחיר עבור פריט שהוא חפץ בו. ההצעה חייבת להיות גבוהה מהמחיר ההתחלתי של המוצר, או גבוהה מההצעה האחרונה שהוגשה על ידי קונה אחר. הקונה שנתן את ההצעה הגבוהה ביותר, זוכה במוצר. ניתן גם לבצע "מעקב" watching אחר המוצר, ולדעת בכל רגע נתון מהי ההצעה הגבוהה ביותר בעבור המוצר.

היתרונות של מכירה פומבית הם, שמכירה פומבית יכולה להיות תחרותית ומעניינת ואפשר למצוא מחירים אטרקטיביים למוצרים.

But it Now קנה עכשיו
קונים באתר יכולים לבצע רכישה מיידית של מוצר במחיר קבוע (Fix Price). בפורמט זה, לא ניתן להגיש הצעות מכירה, אלא מתבצע תשלום מיידי על המוצר. היתרונות של מכירה מיידית הם שניתן תמיד "לזכות" במוצר ולרכוש אותו באופן מיידי ללא תחרות.

Buy it Now מאפשרת שילוב של פורמטים נוספים:

  • Buy it Now + bid – בשיטה זו, ניתן לבצע רכישה מיידית כל עוד לא הוגשה הצעת מחיר כלשהי
  • Buy it Now + Best offer – בשיטה זו, הקונה הפוטנציאלי יכול להציע מחיר מסויים למוצר. בין המוכר לקונה מתרחש מו"מ קצר לגבי המחיר, אשר בסופו אם שניהם מגיעים להסכמה, מתבצעת קניה של המוצר

Classified Ad
מודעות פרסומיות אשר דרכן ניתן להציע מכירת מוצרים שאינם מפורסמים בדפי מכירה (ליסטינג) באיביי. זוהי למעשה מכירה פרטית, דרכה ניתן למצוא מוצרים שאינם נמצאים בקטגוריות הרגילות. יחד עם זאת, יש לשים לב כי המכירה מתבצעת בין המוכר לקונה וללא התערבות או אחריות של איביי על המוצר או על טיב המוכר\קונה.

לבחון את המוכר

לפני שמבצעים קניה או מגישים הצעה, כדאי מאוד לבדוק פרטים על המוכר. דברים שחשוב לשים לב אליהם, הוא אחוז הפידבקים החיוביים (כדאי שיהיו מעל 98%), תנאי המשלוח, מדיניות החזרת מוצרים ותקשורת מול המוכר.

לבחור שיטת תשלום

שיטת התשלום המומלצת ביותר לקונים ולמוכרים באיביי, היא פייפאל. באמצעות פייפאל ניתן לבצע תשלום באופן מיידי ובטוח דרך כרטיס אשראי ומבלי שהמוכרים יידעו את מספר כרטיס האשראי שלכם.

לעקוב אחר רכישות ופידבקים

לכל רשום באיביי יש פאנל ניהול ומעקב שנקרא: my ebay. בפאנל ניתן לראות את מצב החשבון שלכם באתר איביי, סטטוס הצעה במכרז, פידבקים שכתבתם או כתבו לכם, לכתוב ולקבל הודעות ממוכרים\קונים ולעקוב אחר היסטוריית הרכישות שלכם.

פאנל ניהול אישי

כדי לשלוט מעט בסלנג של איביי, עברו למונחים של איביי.

אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפרסם אותן במערכת הפורומים שלנו ולקבל את ההמלצות והסיוע שלנו.

גלילה לראש העמוד

מדריכים באמת!

למה כדאי לכם להצטרף לקהילה שלנו?